در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

سفر رئیس جمهور ایران به سوریه از منظر نتیجه استثنایی خواهد بود

چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402 - 10:18:54

تحلیلگران و کارشناسان معتقدند سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به دمشق از نظر نتایج استثنایی خواهد بود زیرا تصمیمات مهمی درباره بازسازی سوریه و راه اندازی چندین طرح بزرگ اقتصادی در این کشور اتخاذ خواهد شد.

ویژه ‌ - الکوثر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران امروز چهارشنبه به دعوت رسمی بشار اسد، همتای سوری خود برای یک سفر دو روزه که تهران آن را بسیار مهم می داند، عازم دمشق می شود.
حسین اکبری سفیر ایران در سوریه ، سفر روز چهارشنبه دکتر رئیسی به دمشق را با توجه به تحولات منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سفر آقای احمدی نژاد در سپتامبر 2010 آخرین سفر رئیس جمهور ایران به پایتخت سوریه  بود.
منابع آگاه می گویند : سفر آقای رئیسی این بار یک سفر معمولی نخواهد بود و به محور مقاومت تمرکز بیشتری خواهد شد.
این منابع افزودند: دوطرف چشم انداز آمادگی نظامی  گروه های مقاومت برای مقابله با دشمنان و ظرفیت های آنها برای  مشارکت در بازسازی سوریه را بررسی خواهند کرد.
سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه درحالی صورت می گیرد که تحرکات دیپلماتیک و راهبردی خاصی در منطقه رخ داده است.
از زمانی که ایران و عربستان سعودی در ماه گذشته توافق کردند روابط خود را از سر بگیرند، چشم انداز سیاسی منطقه تغییر کرده است.
همچنین عربستان سعودی اخیرا نگاه ویژه ای به گشایش روابط با دمشق  داشته است که از سال 2011  اکثر کشور های عربی متحد ریاض آن را تحریم کرده اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402 - 10:16:12