نخستین میزبانی رئیس جمهور در ۱۴۰۲؛

استقبال رسمی رئیسی از «عبداللطیف رشید»

شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 11:34:10
استقبال رسمی رئیسی از «عبداللطیف رشید»

آیین استقبال رسمی رئیس جمهور اسلامی ایران از « عبداللطیف رشید » نهمین رئیس جمهور عراق که به تهران سفر کرده است، دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مراسم استقبال رسمی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» از رئیس‌ جمهور عراق صبح شنبه - ۹ اردیبهشت ماه - با نواختن سرود ملی دو کشور همراه شد سپس روسای جمهور دو کشور از یگان تشریفات حاضر در محل سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
رئیس جمهور ایران و همتای عراقی پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات خصوصی خود را آغاز کردند.
رئیس جمهور عراق که در مهرماه سال گذشته به عنوان رئیس دولت این کشور برگزیده شد، برای نخستین بار است که به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند؛ آیت الله رئیسی تاکنون میزبان ۱۱ مقام خارجی در تهران بوده است.
سوم اردیبهشت ماه امسال وزیر خارجه عراق در گفت و گوی تلفنی با وزیر خارجه ایران از سفر قریب الوقوع عبدالطیف رشید رییس جمهور عراق به ایران خبر داده بود.
پیش تر هشت آذر سال گذشته «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر جدید عراق پس از سی و دومین روز از حضورش در کاخ السلام در صدر هیات بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و با دعوت رسمی رئیس جمهور وارد تهران شد که این نخستین سفر خارجی وی به یک کشور غیرعربی در مقام نخست وزیری بود.
آیت الله رئیسی که پنجم تیرماه پارسال میزبان «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر پیشین عراق بود، این بار نیز محورهای توسعه همکاری های مشترک سیاسی و اقتصادی بخصوص در حوزه های مبارزه با تروریسم، انرژی و حوزه تجارت را در گفت و گو با السودانی مورد بررسی قرار داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 11:30:42