گسترش همکاری های دانشگاه های اصفهان و بغداد در حوزه پزشکی هسته ای

چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402 - 13:15:41
گسترش همکاری های دانشگاه های اصفهان و  بغداد در حوزه پزشکی هسته ای

مسئولان دانشگاه اصفهان بر توسعه روابط علمی و پژوهشی خود با دانشگاه بغداد در حوزه پزشکی هسته ای تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ظرفیت های علمی و پژوهشی اصفهان به قدری رو به افزایش بوده که در حال حاضر این استان از لحاظ شرکت های دانش بنیان و شهرک های علمی سطح بالایی در کشور را داراست.
دانشگاه اصفهان با به کارگیری از سطح روابط علمی خود با دیگر حوزه های دانشگاهی خارج از کشور توانسته مشارکت های  پژوهشی خوبی را در حوزه های کشاورزی، معماری، نانو و پزشکی با دانشگاه های کشور های همسایه برقرار کند.
علی شمس مدیر روابط عمومی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان با داشتن پتانسیل بسیار قوی در زمینه تحقیقات پژوهشی در حوزه پزشکی توانسته بسیاری از کمبود ها و موانع پیش رو در این حوزه حساس را برطرف کند.
وی افزود: سالانه بیش از 50 هزار دانشجو در رشته پزشکی دانشگاه اصفهان بعداز فارغ التحصیلی وارد شرکت های علمی و تحقیقاتی می شوند و دستاورد های خیره کننده ای در زمینه نانو پزشکی، پزشکی هسته ای و ساخت تجهیزات پزشکی کسب کرده اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: از سال گذشته تا کنون دانشگاه اصفهان با دانشگاه بغداد روابط خوبی در زمینه پزشکی هسته ای و مشارکت در جهت ساخت و صادرات تجهیزات پزشکی هسته اای برقرار کرده و سرمایه گذاران  عراقی آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام کرده اند.
شمس گفت: در حال حاضر با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا  تهیه بسیاری از قطعات و تجهیزات مهم دستگاه های این حوزه بسیار دشوار شده، که ایجاد این ارتباط می تواند در کاهش مشکلات این حوزه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: سطح روابط دانشگاهی ایران و عراق می تواند مسائل مالی و پژوهشی این کار بزرگ را هموار تر از قبل کند.

 همکاری های علمی ایران و عراق، افزایش رشد تجارت پزشکی 

امید امینی مدیر، روابط عمومی گمرک استان اصفهان نیز دراین باره اظهار داشت: انجام چنین اقداماتی بین ایران و عراق می تواند سرانه رشد تجاری دو کشور در حوزه پزشکی تقویت و بستری برای دور زدن قانونی تحریم ها تلقی شود.
وی افزود: امید واریم تا پایان سال جاری رشد 2 برابری درامد ارزی حاصل از صادرات تجهیزات پزشکی هسته ای اصفهان را به کشور های همسایه شاهد باشیم.

گزارشگر:  عیسی صادقی


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402 - 13:15:37