پارلمان کویت منحل شد

سه شنبه 29 فروردین 1402 - 7:47:44
پارلمان کویت منحل شد

ولیعهد کویت در سخنانی به نیابت از امیر این کشور، پارلمان منتخب سال 2020 را که ماه گذشته با حکم دادگاه قانون اساسی احیا شده و جایگزین پارلمان منتخب سال 2022 شده بود، منحل کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت به نیابت از «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در سخنانی به مناسبت دهه پایانی ماه مبارک رمضان، پارلمان منتخب سال 2020 را که با حکم دادگاه قانون اساسی در مارس گذشته احیا شده بود، بر اساس ماده 107 قانون اساسی این کشور منحل اعلام کرد.

وی همچنین خواستار این شد که طی ماه‌های آینده انتخابات جدید پارلمانی در  کویت برگزار شود.

ولیعهد کویت گفت: برون‌ رفت از شرایط سیاسی کنونی، مستلزم بازگشت به قانون اساسی به عنوان مرجع و سند حاکمیت و حمایت از خواست مردم است که لزوم احترام به اراده مردم و حفاظت از جایگاه و منزلت کشور و همچنین پیروی از رهبری عالی امیر کویت و عدم نقض اختیارات قانونی او را ایجاب می‌کند.

الصباح افزود: بر این اساس مقرر شد پارلمان 2020 که با حکم دادگاه قانون اساسی، در مارس گذشته احیا شد، بر اساس ماده 107 قانون اساسی، منحل و فراخوان برگزاری انتخابات عمومی در ماه‌های آینده اعلام شود.

دادگاه قانون اساسی در مارس گذشته، انتخابات پارلمانی سال 2022 را باطل اعلام و پارلمان منتخب سال 2020 را احیا کرده بود.

کابینه جدید کویت یکشنبه گذشته با فرمان امیر این کشور تشکیل شد. پیشتر امیر کویت در ماه گذشته با صدور فرمان حکومتی «احمد نواف الاحمد الصباح» را به عنوان نخست وزیر تعیین و وی را مامور تعیین اعضای کابینه جدید کرده بود.

کابینه قبلی کویت در ژانویه گذشته 100 روز پس از تشکیل در پی اختلاف با مجلس این کشور استعفا کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 فروردین 1402 - 7:41:47

دسته بندی :