56 کشته و صدها زخمی درپی درگیریهای مسلحانه در سودان

یک شنبه 27 فروردین 1402 - 8:57:0
56 کشته و صدها زخمی درپی درگیریهای مسلحانه در سودان

درگیری‌های شدید میان نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان دست کم 56 کشته و صدها مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این درگیریها از روز شنبه بین نیروهای ارتش با نیروهای واکنش سریع تحت‌امر «محمد حمدان دقلو» مشهور به «حمیدتی» از شدت گرفته است.
منابع سودانی گزارش دادند که درگیری‌های شدید در نزدیکی پالایشگاه خارطوم و مقر صنایع نظامی در منطقه الجیلی، شمال پایتخت، بامداد یکشنبه از سر گرفته شده است.
براساس این گزارش درگیری‌های پراکنده در نزدیکی شهر الریاضیه و منطقه الفتیحاب در غرب خارطوم در جریان است. نیروی هوایی سودان نیز اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع را در حومه الصالحه در أم‌درمان بمباران کرد؛ نیروی هوایی سودان اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع را در حومه صالحه در ام‌درمان بمباران کرد.
تحلیل‌گران دلیل آغاز مجدد بحران در این کشور را عدم توافق نیروهای نظامی می‌دانند و معتقدند جنگ داخلی کنونی، تنها با اراده منطقه‌ای و یا دخالت بین‌المللی متوقف خواهد شد.
بعد از ابراز نگرانی کشورهای مختلف درباره جنگ داخلی در سودان، شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت درگیری‌ها در این کشور تشکیل جلسه اضطراری می‌دهد.
شبکه «ریانووستی» به نقل از یک منبع در سازمان ملل گزارش داد که شورای امنیت روز دوشنبه جلسه‌ای پشت درهای بسته برای بررسی وضعیت درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در سودان برگزار می‌کند.


 


یک شنبه 27 فروردین 1402 - 10:30:24