رزمایش دریایی محور مقاومت به مناسبت روز جهانی قدس

جمعه 25 فروردین 1402 - 8:29:0
رزمایش دریایی محور مقاومت به مناسبت روز جهانی قدس

کشورهای محور مقاومت از جمله ایران، عراق و یمن هر یک به طور جداگانه در آستانه روز جهانی قدس، رژه دریایی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  در مراسم رژه دریایی ارتش دو فروند کشتی جنگی و قایق‌های نظامی را در نزدیکی بندرعباس در تنگه هرمز به این رزمایش ملحق کرد. همچنین نیروی دریایی سپاه در استان گیلان در دریای خزر رژه نظامی برگزار کرد.
همزمان نیروهای یمنی در سواحل استان الحدیده در غرب این کشور و نیروهای حشد الشعبی عراق نیز رژه بزرگی را در دریا برگزار کردند.
تنگه هرمز در جنوب ایران شاهد حضور 2700 شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رژه دریایی به مناسبت روز جهانی قدس و برافراشتن پرچم فلسطین است.
سردار «علیرضا تنکسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است.
تنگسیری در درباره رژه دریایی در تنگه هرمز اظهار داشت: مسئله فلسطین مهمترین موضوع حقوق بشر در جهان و دفاع از آن دفاع از حقوق بشر است، وی افزود: مردم فلسطین باید بدانند که دشمن صهیونیستی امروز ضعیف‌تر از گذشته شده است و نابودی رژیم اشغالگر خیلی زود رخ خواهد داد.
بصره در جنوب عراق نیز با برگزاری رژه دریایی، همبستگی خود را با مردم فلسطین به نمایش گذاشت.
جمعیت زیادی از مردم عراق از سراسر کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها در فعالیت های روز جهانی قدس حضور یافتند.
این رژه دریایی با برافراشتن پرچم های فلسطین و حضور مقامات رسمی عراق و مردم بصره برگزار شد.  
رژه دریایی که قرار بود روز پنجشنبه در بندر صور برگزار شود، به روز جمعه، ساعت سه بعد از ظهر موکول شد.


 


جمعه 25 فروردین 1402 - 3:28:25