مشاجره لفظی شدید مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 9 فروردین 1402 - 19:0:0
مشاجره لفظی شدید مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی

همزمان با تشدید مشاجره لفظی بین مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی، وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت: اسرائیل، مستقل است و یکی از ستاره های پرچم آمریکا نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از منابع عبری ، تشدید تنش‌های لفظی بین مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است.
در تازه‌ترین واکنش‌های مقامات رژیم صهیونیستی به اظهارات سه شنبه شب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بحران در سرزمین‌های اشغالی، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت بایدن و دولت او باید بدانند که اسرائیل مستقل است و یکی از ستاره‌های پرچم آمریکا نیست.
این اظهارات بن گویر درحالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به اظهارات بایدن گفت که اسرائیل دولتی مستقل و دارای حق حاکمیت است و تصمیماتش را بر اساس فشارها از خارج اتخاذ نمی‌کند.

در سایه اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب نشینی کرد. با این‌حال، آشوب‌ها نه تنها در اراضی اشغالی فروکش نکرد بلکه تشدید هم شده است.
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه عربی رأی الیوم در این باره می‌نویسد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر بدترین روزهای خود را می‌گذراند، زیرا این رژیم با دو خطر اصلی مواجه است، اولی فروپاشی داخلی و دومی تهدیدهای خارجی از سوی گروه‌های مقاومت مسلحانه در لبنان، یمن، نوار غزه و عراق که صدها هزار موشک و پهپاد دارند.
این درحالیست که شبکه ۱۲ اسرائیل امروز گزارش داد ، نخستین نشست بین ائتلاف دولتی و مخالفان دولت نتانیاهو  که عصر سه‌شنبه برگزار شد ، در دستیابی به راه حلی برای طرح جنجالی «اصلاحات قضایی» ناکام بوده است.
در این نشست که در منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل برگزار شد و حدود ۹۰ دقیقه بود، نمایندگان حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شرکت کردند.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 فروردین 1402 - 12:46:28