کشمکش بایدن و بی بی

چهار شنبه 9 فروردین 1402 - 10:46:13
کشمکش بایدن و بی بی

رئیس جمهور آمریکا گفت که در آینده نزدیک دعوتی از بنیامین نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید وجود ندارد.


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «جو بایدن» با اشاره به ادامه بحران در سرزمین های اشغالی تاکید کرد: امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که «تام ندیس» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی روز سه‌شنبه (۲۸مارس) از سفر احتمالی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن در اوایل ماه آوریل خبر داده بود.
سفیر آمریکا در تل‌آویو گفت: «این احتمال وجود دارد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از عید فصح در اوایل ماه آوریل برای بازدید از کاخ سفید دعوت شود».
اظهارات تام ندیس در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، پس از آن اعلام شد که نتانیاهو از به تعویق افتادن پیش‌نویس طرح اصلاحات قضایی خبر داد. طرحی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دولت وی نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بودند.
شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی، شنبه (۱۱مارس) در گزارشی اعلام کرده بود که منابع آگاه از دفتر نخست وزیر تل‌آویو  بر این باور هستند که او به یک شخصیت غیرمطلوب برای کاخ سفید تبدیل شده است. 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه بعد از فشارهای فراوان و رایزنی‌های گسترده با رهبران ائتلافش، از توقف طرح جنجالی خود درباره سیستم قضایی این رژیم خبر داد و گفت: تصمیم گرفتم که طرح تغییرات در سیستم قضایی را متوقف کنم و به گفت‌وگو فرصت دهم.

خشم بی بی از بایدن

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات جو بایدن درباره بحران سیاسی در فلسطین اشغالی گفت که این رژیم تصمیماتش را بر اساس فشارهای خارجی نمی‌گیرد.
تانیاهو مدعی شد: اسرائیل مستقل است و تصمیمات خود را بر اساس فشارهای خارجی از جمله از جانب بهترین دوستان ما نمی‌گیرد.
در پی اعتراضات به تصمیم‌های کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، موجی از اعتصابات، سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فرا گرفته، به گونه‌ای که زندگی مردم از حالت عادی خارج شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 فروردین 1402 - 9:5:13

پربازدیدها