مردم غزه خود را برای استقبال از ماه رمضان آماده می کنند

یک شنبه 28 اسفند 1401 - 16:38:0

بازارها، خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها و اردوگاه‌های نوار غزه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان با چراغ‌ها و تزئینات مخصوص ماه مبارک رمضان تزیین شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صالح المصری خبرنگار شبکه الکوثر در گزارشی برای برنامه «مع مراسلین» در خصوص وضعیت غزه و آمادگی آن برای استقبال ماه مبارک گفت: فضای شادی در خیابان‌های غزه که سال‌ها در محاصره است حکمفرما شده است، محاصره مانع فلسطینی ها برای رفتن به پیشواز ماه رمضان  نشد، خیابان‌ها، مغازه‌ها و خانه‌های آن‌ها با رنگ‌های شاد و نقاشی‌هایی تزئین شده‌اند که امید و عشق به زندگی را تراوش می‌کنند. در بازارهای غزه فعالیت‌هایی در جریان است، خرید و فروش اقلام ماه رمضان آغاز شده است. اقلامی از جمله شیر، پنیر، ترشیجات و دیگر غذاهایی که فلسطینیان با وجود شرایط سخت اقتصادی عادت به خرید آنها دارند.
أبو محمد شهروندی فلسطینی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما با وجود محاصره و وضعیتی که در آن قرار داریم یک خانواده هستیم و باید تلاش کنیم لبخند را به یکدیگر هدیه دهیم و به خدا توکل کنیم.
در ادامه این گزارش آمده است: محله رنگارنگ (الحارة الملونة) یکی از محله های قدیمی غزه است که به زیباترین شکل آراسته شده و منتظر ماه مبارک رمضان است و اهالی محله برای استقبال از ماه مبارک رمضان ، تمام دیوار خانه ها را رنگ آمیزی کرده و خیابان ها را تمیز کرده اند. رمضان امسال نیز با ادامه یافتن محاصره بیش از 17 ساله غزه همراه با آرزوی روزهای بهتر و آینده ای به دور از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
با وجود محاصره و حملات متجاوزانه مداوم به نوار غزه و پیش بینی افزایش شدت تجاوزات در ماه مبارک رمضان، خیابان‌های غزه سرشار از زندگی و شادی است و خود را برای پذیرایی از ماه مبارک آماده می‌کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 اسفند 1401 - 12:50:22

دسته بندی :