آشنایی با ویژه‌ برنامه های شبکه الکوثر در ماه مبارک رمضان

شنبه 27 اسفند 1401 - 13:8:30
آشنایی با ویژه‌ برنامه های شبکه الکوثر در ماه مبارک رمضان

شبکه تلویزیونی الکوثر برنامه هایی ویژه و متفاوت را در ماه مبارک رمضان امسال برای مخاطبان خود روی آنتن خواهد برد که در این گزارش به معرفی آنها پرداخته ایم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پخش تلویزیونی شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی قرآنی «إن للمتقین مفازا» با آغاز ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد. از میان تلاوت هایی که تاکنون برای شبکه ارسال شده است، در مرحله نخست 96 تلاوت برتر انتخاب خواهد شد و این قاریان طی ماه رمضان از طریق «اسکایپ» در گروه های چهار نفره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
از 96 شرکت کننده در مرحله نخست، 24 قاری برتر به مرحله نیمه نهایی مسابقات «مفازا» صعود خواهند کرد و در نهایت پنج قاری از پنج کشور برای رقابت نهایی در شب عید فطر انتخاب خواهند شد.
مسابقات قرآنی «مفازا» ساعت 23:30  به وقت مکه از شبکه الکوثر پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز در ساعت 7 صبح روز بعد به وقت مکه روی آنتن الکوثر خواهد رفت.
ترویج و تشویق به صحیح خوانی قرآن و تعامل با مخاطب موضوع و محوراین برنامه را تشکیل می دهد .

برنامه «رمضان أحلی » نیز در همه شب های این ماه مبارک در ساعت 20:25 به وقت مکه مکرمه پخش خواهد شد.
همچنین برنامه «أفلا یتدبرون» هرشب ساعت 15:00  الی  16:00 پخش خواهد شد. 
بیان روابط اجتماعی از زبان قرآن ، برگرفتن شیوه تعاملی افراد در بستر خانواده از آیات قرآن و روش های تربیتی برگرفته از آیات قرآنی در رابطه با همسران وتعامل آنها با فرزندان از موضوعات و محورهای این برنامه است .
برنامه «کلام من ذهب » هم با موضوع و محور شرحى بر کلمات قصار أمیر مؤمنان علي بن أبي طالب علیه السلام  روی آنتن می رود.
برنامه «فی المیزان» نیز با حضور شیخ اسد محمد قصیر در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه الکوثر خواهد رفت.ساعت پخش زنده  هرشب ساعت 21:30  الی  22:30 خواهد بود.
 رویکرد این برنامه رد روایتهایى است که با قرآن کریم تعارض دارد و  آگاهى سازى مسلمانان و رد شبهات مختلف اموى در مورد اسلم حنیف و حضرت پیامبر" صلى ال علیه وآله وسلم موضوع اصلی این برنامه است .
همچنین این برنامه برخى از روایتهاى بنى اسرائیلى که به حضرت رسول اکرم صلى ال علیه وآله وسلم  نسبت داده می شود را راست آزمایی  می کند.

برنامه گفتگو محور «الوجه الآخر» نیز طی ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 00:30 بامداد به وقت مکه از الکوثر پخش و در ساعت 10:30 روز بعد بازپخش خواهد شد.
این برنامه سعی دارد تا با پرداختن به افکار منحرف تکفیری ها و داعش و عادی و مشروع جلوه دادن جنایت هایشان توسط آن ها از طریق منابع نامعتبر و شاذ که اکثرا در قالب امویات و اسراییلیات ارائه می شوند نشان دهد که این  گروه ها نمایندۀ اسلام واقعی نیستند و برعکس باعث شده اند تا دین مبین اسلام به صورت نامطلوبی نزد مسلمانان و غیرمسلمانان جلوه داده شود.
 نشان دادن انحراف تکفیری ها و داعش و پیروان آن ها و همچنین افزایش سطح فکری مخاطبان مسلمان و حتی غیر مسلمان برنامة الوجه الخر نسبت به این موضوع از محورهای اصلی این برنامه است .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 27 اسفند 1401 - 12:38:42

پربازدیدها