پارک ملی ایران کوچک کجاست؟ +فیلم

پنج شنبه 25 اسفند 1401 - 10:33:58

شبکه تلویزیونی الکوثر در برنامه «ایران جدید» به معرفی پارک ملی ایران کوچک در کرج پرداخت که شماری از جاذبه های گردشگری سراسر ایران را در ابعادی کوچک در خود جای داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پارک ملی ایران کوچک مکانی است که می‌توانید از آثار باستانی و ابنیه تاریخی ایران دیدن کنید و با اقوام مختلف کشور، فرهنگ و آداب‌رسوم آن‌ها آشنا شوید. در این پارک سکونتگاه‌های اقوام ایرانی شامل سکونتگاه استان‌های یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر مناطق شبیه‌سازی شده است. این زیستگاه‌ها با مقیاس یک‌دوم و توسط دوازده گروه هنری از هنرمندان و استادکاران همان زیست‌بوم ساخته شده و گوشه‌های از تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را به تصویر می‌کشد.

در پارک ملی ایران کوچک با تماشای ماکت‌ها و سازه‌های آثار باستانی و بناهای تاریخی، به‌ جای‌جای ایران سفر خواهید کرد. این بناها در نورپردازی زیبای شب‌های باغ فرهنگ بسیار تماشایی می‌شوند. سیاه‌چادرهای ایل بختیاری و لر، خانه سنتی و چوبی ترکمن‌ها به نام آغاج اوی، مُضیف خوزستان، کپر آذربایجان، بخشی از بافت روستای ابیانه، آب‌انبار یزد، ارگ بم، مسجد فهرج و سهره یزد، بازار سعد السلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی و ساباط مناطق مرکزی، روستاهای خزری، اورامان کردستان و کندوان آذربایجان از دیدنی‌های پارک ملی ایران کوچک است.

در پارک ملی ایران کوچک علاوه بر ماکت‌های بناهای تاریخی و زیست‌بوم اقوام ایرانی، تندیس‌های مفاخر بزرگ کشور همچون عطار نیشابوری، حافظ، سعدی، فردوسی، رودکی، خیام، ابن سینا، شیخ رازی، خواجه نصیر و امیرکبیر به نمایش گذاشته شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 25 اسفند 1401 - 10:32:19