شهر «پاموکاله» ترکیه را بهتر بشناسید +فیلم

سه شنبه 23 اسفند 1401 - 15:10:0

در بخش «شهرهای جهان» برنامه «یوم جدید» شبکه الکوثر، گزارشی تصویری از شهر تاریخی «پاموکاله» ترکیه که به علت جاذبه های طبیعی و تاریخی‌اش معروف است، برای بینندگان این شبکه پخش شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پاموکاله که در زبان ترکی به‌معنای "قلعه‌ پنبه‌ای" است، منطقه‌ای طبیعی در ایالت دنیزلی در جنوب غرب ترکیه است. این منطقه از محبوب‌ترین مقاصد چه برای گردشگران داخلی و چه برای گردشگران خارجی است. در این منطقه چشمه‌های آب گرم طبیعی وجود دارد و آب جاری پس از عبور، از خود کربنات به جا می‌گذارد. پاموکاله در منطقه‌ی دریای اژه و در رودخانه‌ مندرس واقع شده است و در اکثر فصل‌های سال آب‌وهوایی معتدل دارد. 

شهر باستانی هیراپولیس (Hierapolis) که تحت‌تاثیر فرهنگ و نفوذ امپراتوری روم شرقی بوده، بر بالای کوهی با ارتفاع نزدیک به 2700 متر قرار داشت و از تپه‌های شهر دنیزلی در فاصله‌ی 20 کیلومتری‌ قابل‌مشاهده بود. 

موزه‌ای در منطقه پاموکاله وجود دارد که در آن علاوه بر باقی مانده‌هایی از شهر‌ هیراپولیس، برخی از نمونه‌های زیبا از هنر و صنعت در عصر برنز به نمایش گذاشته شده است. آثار کشف شده از  شهر‌های کاریا، پیسیدیا و لیدیا نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 اسفند 1401 - 14:16:39