برنامه یوم جدید:

با منطقه گردشگری دربند بیشتر آشنا شوید

چهار شنبه 17 اسفند 1401 - 12:3:20

دوربین «برنامه یوم جدید» شبکه الکوثر سری به منطقه گردشگری و زیبای دربند در شمال تهران زده است که باهم می بینیم.

ویژه ‌ -الکوثر:  «دربند» منطقه ای کوهستانی و توریستی  در شمال تهران ، پایتخت ایران واقع شده و رستوران های زیبا یی را در خود جای داده است.
همچنین ایستگاه تله کابین دربند که به صورت  تله سیژ (دو صندلی روباز) می باشد ، مشرف به مناظر زیبا و با طراوت دره ها، کوه ها و چشمه هایی است که از دربند شروع و به روستای "پس قلعه" ختم می شود و لحظات زیبا و ماندگاری را برای شمارقم می زند.
دربند پیش از آنکه بخشی از تهران باشد، یک دهکده بود و امروزه از محله‌های قدیمی در شمال پایتخت به شمار می‌رود. این منطقه‌ که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود، بین گردشگران و اهالی تهران حسابی معروف است و اغلب به‌عنوان اولین گزینه برای تفریح و گردش توریست‌های خارجی و داخلی پیشنهاد می‌شود.
برای رفتن به دربند، گزینه‌های مختلفی از ماشین شخصی تا اتوبوس و مترو و تاکسی پیش روی شما است. در هر حالت باید ابتدا خود را به میدان تجریش برسانید که برای این منظور می‌توانید از خط مترو کهریزک تجریش، اتوبوس‌های بی‌آرتی راه‌آهن تجریش یا تاکسی‌های شهری استفاده کنید. از میدان تجریش هم می توانید با کمک تاکسی‌های خطی راهی دربند شوید که شما را در میدان سربند پیاده می‌کنند.
در صورتی که با ماشین شخصی عازم دربند هستید، ابتدا به میدان تجریش و سپس خیابان دربند بروید. ماشین خود را در میدان سربند یا خیابان منتهی به آن پارک کنید و باقی مسیر را پیاده طی کنید.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 17 اسفند 1401 - 12:3:13