گزارش برنامه مع المراسلین :

تشدید اختلافات داخلی در درون رژیم صهیونیستی

دو شنبه 15 اسفند 1401 - 13:36:8

اختلافات درونی در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی روبه افزایش است و هزاران شهرک نشین علیه دولت افراطی نتانیاهو تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

ویژه- الکوثر:  مناقشات داخلی در سرزمین های اشغالی با شدت در حال گسترش و منجر به برگزاری چندین تظاهرات گسترده شده است به طوری که بیش از 250هزار شهرک نشین صهیونیست علیه نتانیاهو و دولت افراطی او به خیابان ها آمدند .
این تظاهرات که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد، برای سومین ماه متوالی در اعتراض به تصویب قانون اصلاحات قضایی برگزار شد و معترضان خواستار لغو این قانون هستند.
در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین های اشغالی از آن به کودتای "قانون اساسی" تعبیر می کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.
با تشدید این بحران‌ها،  تا زمانی که نتانیاهو و کابینه افراطی اش به تلاش خود برای تصویب طرح قضایی اش ادامه دهند، جامعه صهیونیستی روز به روز متزلزل تر خواهد شد و معترضان سرنگونی دولت را رقم خواهند زد.
این تظاهرات ها  درسرزمین های  اشغالی بزرگترین و گسترده‌ترین اعتراضات از زمان بازگشت نتانیاهو به قدرت است و محدوده آنها به مناطق زیادی در سرزمین‌های اشغالی  1948 گسترش یافته است .
دراین حال  "بن گویر" وزیر امنیت داخلی  رژیم صهیونیستی به پلیس دستور داده  تا از زور و خشونت برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده شود اما برآوردهای میدانی حکایت از تشدید و تعمیق این اعتراضات دارد.
رژیم اشغالگر قدس هم اکنون در لبه پرتگاه سقوط است و نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند. در حقیقت این یک کودتای قضایی است که منجر به جنگ داخلی دررژیم پوسیده صهیونیستی خواهد شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 15 اسفند 1401 - 13:22:19