اسلامی بعد از دیدار گروسی : غربی ها در برجام بی عهدی کردند

شنبه 13 اسفند 1401 - 9:38:58
  اسلامی بعد از دیدار  گروسی :  غربی ها در برجام بی عهدی کردند

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران در پی بی‌عهدی طرفین برجام به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات برجامی گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد اسلامی در سخنانی در شبکه خبر که صبح روز شنبه انجام شد با اشاره به سفر مدیرکل آژانس به تهران و مذاکرات میان دو طرف گفت: موضوع پایش عملکرد و وضعیت و ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران است که به موجب برجام تکالیفی را شورای امنیت به آژانس داده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرفین به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و حتی مانع همکاری کشورها و سایر شرکت ها با ایران شدند و تحریم ها را هم افزایش دادند ایران به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات گرفت و این باعث شد تا وقتی ما کاهش تعهدات داریم آژانس بیاید و گزارش عدم انطباق تهیه کند و بگوید از وضعیت اطلاع ندارم.
«رافائل گروسی» ، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به تهران سفر کرده است، دیشب با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار کرد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر دوروزه خود، علاوه بر مذاکره با اسلامی با دیگر مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار خواهد کرد.
گروسی پس از انجام دیدارها و مذاکرات با مقامات جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر روز شنبه 13 اسفندماه، تهران را به‌مقصد وین ترک خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 13 اسفند 1401 - 9:38:52