ابراز نگرانی شورای امنیت از شهرک‌سازی در فلسطین

سه شنبه 2 اسفند 1401 - 18:21:7
ابراز نگرانی شورای امنیت از شهرک‌سازی در فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل متحد به جای صدور قطعنامه در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی‏، به ابراز نگرانی در این خصوص با صدور یک بیانیه اکتفا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای «نگرانی و ناامیدی عمیق» خود را از فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی ابراز کرد. 

بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط تمامی 15 عضو شورا از جمله ایالات متحده تصویب شد. 

در بیانیه شورا آمده است: «شورای امنیت تکرار می‌کند که ادامه فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل به‌طور خطرناکی حیات راه‌حل دو کشور را بر اساس خطوط (مرزی) 1967 به خطر می‌اندازد».

این اقدام نمادین در واکنش به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری مبنی بر صدور مجوز برای ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری اشغالی و قانونی کردن پاسگاه های مرتبط با شهرک‌ها انجام شد. 

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما بسیار خوشحالیم که یک پیام متحد و بسیار قوی از سوی شورای امنیت علیه اقدام غیرقانونی و یکجانبه (رژیم صهیونیستی) ارسال شد.»

در نقطه مقابل، رژیم صهیونیستی این بیانیه را رد کرد و آن را «یک طرفه» خواند و به طور مشخص از واشنگتن به علت حمایت از آن انتقاد کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص مدعی شد: «این بیانیه هرگز نباید صادر می شد و ایالات متحده هرگز نباید با آن موافقت می کرد.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 2 اسفند 1401 - 18:10:56