امدادگران اسرائیلی، سارق از آب درآمدند!

دو شنبه 1 اسفند 1401 - 10:40:0
امدادگران اسرائیلی، سارق از آب درآمدند!

گزارش رسانه های ترکیه نشان می دهد اعضای تیم امداد و نجات که رژیم صهیونیستی به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام کرده بود، نسخه‌های خطی تاریخی ترکیه را به سرقت برده و به تل آویو منتقل کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تارنمای خبری "خبرلر" ترکیه در این باره گزارش داده است که پس از زمین لرزه قهرمان ماراش، رژیم صهیونیستی نیز مانند بسیاری از دولت های دیگر، تیمی را به ترکیه فرستاده تا به جستجو و نجات افراد در زیر آوار منازل زمین لرزه بپردازند.

در حالی که تیم امداد و نجات اسرائیلی پس از اتمام کار خود در مناطق زلزله زده در مسیر بازگشت به سرزمین‌ های اشغالی بود، مشخص شد که یکی از اعضای تیم امداد و نجات اسرائیلی، برگه‌هایی از کتاب "استر" را که تاریخ آن به دو قرن پیش بر می گردد و در کنست "انطاکیه" ترکیه نگه داری می شد، به اسرائیل منتقل کرده است.

خبرلر ترکیه همچنین خبرها و تصاویر آثار باستانی تاریخی ترکیه قاچاق شده به اسرائیل را نشان داد که در رسانه‌های صهیونیستی به تصویر کشیده شده بود.

"حاییم اوتمازجین" فرمانده نیروهای امداد و نجات اسرائیل ادعا کرد که فرد سالخورده‌ ای وی را مأمور این کار (قاچاق این نسخه خطی) به اسرائیل کرده است.

پس از واکنش زیاد شهروندان ترکیه در رسانه‌های اجتماعی، اقلیت یهودی ترکیه این نسخه خطی را از رژیم صهیونیستی مسترد کرده است.

در بیانیه این نهاد آمده است که نسخه خطی استر از اسرائیل پس گرفته شده و اکنون در خاخامیه اصلی در ترکیه نگه داری می شود و پس از بازسازی کنست به مکان اصلی خود؛ یعنی انطاکیه باز خواهد گشت.

یحیی کشکان معاون میراث فرهنگی و موزه در ترکیه نیز در این باره گفت: آثار فرهنگی در کشورمان، صرف نظر از ماهیت دینی آن، متعلق به کل کشور است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 1 اسفند 1401 - 10:11:46