استقبال خوب مردم نیجریه از فرش دستبافت ایران

چهار شنبه 26 بهمن 1401 - 11:33:57
استقبال خوب مردم نیجریه از فرش دستبافت ایران

با آشنایی مردم نیجریه با آداب، رسوم و سبک زندگی ایرانی_اسلامی ، آنها به صنایع دستی به خصوص فرش دستبافت ایرانی علاقه مندتر شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  کشور نیجریه با وجود داشتن ملت مسیحی و تفاوت های قومی ،فرهنگی و اجتماعی زیادی که با کشور اسلامی ایران  دارد،  با این حال با  تغییر رویکرد های موجود این کشور آفریقایی، شاهد  ترغیب بیشتر مردم آن به فرهنگ و آداب اجتماعی ایران اسلامی  طی چند سال اخیر هستیم.

فرش دستبافت ایران سوغات مردم نیجریه

ابراهیم هادی از گردشگران نیجریه ای مقیم ایران در گفتگو با خبرنگار الکوثر اظهار داشت:مردم نیجریه علاقه خاصی به صنایع دستی ایرانی دارند و غالبا هر کس که از این کشور به ایران سفر می کند از صنایع دستی برای سوغات استفاده می کند.
وی افزود: طی چند سال اخیر استقبال مردم نیجریه از فرش دستبافت ایران با وجود طرح های متنوع و کیفیت بسیار بالایی که دارد بالا رفته و سوغات اصلی ایران دوستان نیجریه ای شده است.
این گردشگر نیجریه ای تاکید کرد: با وجود کارگاه های فراوان تولید فرش دستبافت در شهر های اصفهان،کاشان،تبریز و یزد سفر اصلی گردشگران نیجریه ای به این شهرها  بیشتر است.
ابراهیم هادی اضافه کرد:  با وجود طراحی های شگفت آور فرش دستبافت ایرانی و متنوع بودن آن  به نظرم  باید بیشتر جایگاه این صنعت پر زحمت ایرانی را در سطح جهان معرفی کرد چراکه  وجود چنین هنری برای منازل یک ضرورت به حساب می آید.

نگاهی به موانع ارسال فرش ایرانی به آفریقا

محمد ابراهیم برادر هادی ابراهیم  نیز از دغدغه های اصلی خرید فرش ایران گفت و افزود: جدای از بحث استقبال مردم نیجریه از فرش ایرانی باید به برخی مشکلات خرید و ارسال ان هم اشاره کرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ایرانی حمایت ویژه ای از این استقبال مردم نیجریه نمی کنند و در برخی موارد ارسال فرش دستبافت به آفریقا به کندی و مشکل روبه رو میشود.
این گردشگر گفت: به نظرم گمرک ایران باید طرح های حمایتی برای ارسال راحت فرش ایرانی به افریقا را در دستور کار خود قرار دهد تا خریداران نیجریه ای گرفتار بازار های دلال نشوند.

گزارشگر: عیسی صادقی


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 26 بهمن 1401 - 11:31:7

پربازدیدها