در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

دستاوردهای ایران بعد از انقلاب اسلامی

دو شنبه 17 بهمن 1401 - 13:13:45

جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب پربرکت 44 ساله خود توانسته است در عرصه های مختلف از جمله دفاعی، علمی، فنی و صنعتی پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  برنامه قضیه ساخنه این بار به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته اختصاص داشت وبا اتکا به آمار و اسناد تاکید شد ایران موفق شده است علیرغم چالش های بسیار و تحریم ، یک نیروی دفاعی راهبردی بومی برای خود سازماندهی کند که حرفی برای گفتن داشته باشد.
جمهوری اسلامی ایران امروز دارای سامانه های موشکی بومی شامل موشک های پدافند زمینی، دریایی و هوایی ، موشک‌های بالستیک دوربرد و کروز و انواع  پهپادهای شناسایی، رهگیری، رزمی، تهاجمی و عملیاتی  است.
همچنین  ایران در زمینه جنگ سایبری توانایی بالایی در انجام عملیات پیچیده  سایبری و نیز دفاع سایبری دارد.
در سطح علمی و فنی نیزکشورایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات بزرگ و مهمی بوده و جایگاه خود را در میان کشورهای توسعه یافته تثبیت کرده است .
ایران هم اکنون به جمع کشورهای دارای چرخه سوخت هسته‌ای پیوسته است  که تعداد آنها از بیست مورد فراتر نمی‌رود. انقلاب ایران باعث پیشرفت  کشور در زمینه پزشکی و علمی نیز شده و امروز علی‌رغم تلاش‌های کشورهای غربی برای جلوگیری از دسترسی ایران به  دانش و تجهیزات توانسته است  در زمینه پزشکی و سلامت سرآمد کشورهای منطقه باشد.
ایران در حال حاضر یکی از ده کشور برتر جهان در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی و اولین کشور در منطقه است که ایران به دستاوردهایی مانند پیوند مغز استخوان و پوست، ترمیم بافت آسیب دیده قلب و غیره دست یافته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 17 بهمن 1401 - 13:13:24