پیشرفت صنایع نظامی در 44 سال عمر نظام جمهوری اسلامی

یک شنبه 16 بهمن 1401 - 11:16:29

جمهوری اسلامی ایران طی 44 سال عمر خود توانست به رغم همه چالش ها، به قدرت دفاعی راهبردی دست پیدا کند که کارآیی خود را در میادین نبرد به اثبات رسانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران با تهاجم رژیم دیکتاتوری صدام حسین مواجه شد که از حمایت کشورهای غربی و عربی برخوردار بود. این تهاجم هشت سال طول کشید و در نهایت جمهوری اسلامی توانست این تجاوز گسترده را با قدرت و بصیرت ملت و مسئولان، با شکست مواجه کند.

ایران صاحب زرادخانه بزرگ موشکی اعم از موشک های بالستیک و کروز دوربرد و موشک های ضدکشتی و ضدهوایی است و از این نظر جزء ارتش های قدرتمند جهان قرار محسوب می شود. طبق رده بندی سال گذشته پایگاه «گلوبال فایر پاور»، ایران در بین ارتش های قدرتمند جهان در رده چهاردهم قرار گرفته است.

همچنین ایران صدها قایق تندرو کوچک مجهز به مسلسل و موشک انداز و دیگر سلاح های نیمه سنگین در اختیار دارد که وظیفه اصلی آنها محافظت از منافع ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز است که حدود 30 درصد صادرات نفت جهان از آن عبور می کند.

در بخش جنگ سایبری نیز جمهوری اسلامی توانایی زیادی در اجرای حملات پیجیده سایبری و همچنین دفاع سایبری دارد. از نظر قدرت پهپادی نیز ایران در تراز جهانی است و می تواند انواع پیشرفته پهپادهای اطلاعاتی و هجومی و انتحاری و عملیاتی را تولید کند.

در بخش پدافند هوایی نیز جمهوری اسلامی موفق به ساخت سامانه پدافندی «باور 373» شده است که از نظر امکانات با سامانه اس-300 روسیه برابری می کند و قدرتمندتر از سامانه پاتریوت آمریکا است. با ساخت این سامانه، جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید سامانه های ضدهوایی به رتبه ششم دنیا صعود کند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 16 بهمن 1401 - 11:15:52