در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

ترس رژیم صهیونیستی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران

شنبه 15 بهمن 1401 - 13:51:33

کارشناس و تحلیلگر لبنانی به نقش رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی اخیر به یک مرکز نظامی ایران در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اسرائیل از افزایش توانمندی های جمهوری اسلامی ایران می ترسد.

ویژه - الکوثر حسن حجازی کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تصریح کرد: بدون شک گزینش هدفی خاص، تاکتیک نظامی و ابزارهای به کار رفته در این عملیات، این مساله را تایید می کند که  رژیم صهیونیستی پشت قضیه بوده و از آن منتفع است.
وی افزود: با توجه به مستندات و اطلاعات ایران،  گروههایی با حمایت رژیم صهیونیستی در خارج از مرزها به داخل ایران وارد شده و با تمرکز بر آن دسته از تأسیسات نظامی که  تل آویو دستور داده عملیات اجرا می کنند و این دخالت صریح  صهیونیستها رانشان می دهد.
این پژوهشگر درادامه گفت: صهیونیست‌ها همچنین درسطح سیاسی و رسانه‌ای علیه ایران تبلیغات سوء می کنند و هدف  نهایی آنها ضربه زدن به  توان نظامی ایران است چرا که از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران هراسناک شده اند.
حجازی با اشاره به موضوع گیری آمریکا در خصوص حملات تروریستی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکایی ها دراین ماجرا فقط از خود سلب مسئولیت و گفتند کارما نبوده اما با گفتن همین جمله تایید کردند عامل این عملیات طرف صهیونیستی بوده است.
وی تصریح کرد: صهیونیست ها تلاش می کنند آمریکا را در برخی موارد  دخیل کنند تا باعث رویارویی نظامی آمریکا و ایران شوند چون می دانند جمهوری اسلامی ایران پاسخ نظامی خواهد داد اما آمریکایی ها اصلا به دنبال درگیری  نیستند و نمی خواهند طرف این موضوع باشند.
این کارشناس لبنانی درپایان با بیان اینکه سیاست آمریکایی ها با اسرائیلی ها درقبال ایران کمی تفاوت دارد ، خاطرنشان کرد: واشنگتن آماده ماجراجویی نظامی در مقابل ایران نیست و تجربه دارند که طرف ایرانی پاسخ قاطعانه خواهد داد و واکنش  آنها دردناک خواهد بود، همانطور که بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی اتفاق افتاد و پایگاه مهم عین الاسد هدف موشک های ایرانی قرار گرفت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 15 بهمن 1401 - 13:38:51