تلاش آمریکا برای کشاندن آلمان به بحران اوکراین 

یک شنبه 9 بهمن 1401 - 8:2:0

تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع  انتقال تانک های آلمانی به اوکراین پرداخت و آن را مرحله جدیدی از رویارویی در اوکراین دانست. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رضوان قاسم تحلیلگر مسائل سیاسی از برلین در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت :  به زودی شاهد اعتراضات گسترده در آلمان خواهیم بود و اگر درحال حاضر هنوز شاهد خشم مردم آلمان نیستیم به علت مشوق هایی است که دولت آلمان داده است. اما وضعیت فعلی آلمان خوب نیست چرا که قیمت مواد غذایی و انرژی افزایش قابل توجهی دارد و مردم این کشور تحت فشار قرار دارند. 
رضوان قاسم افزود : سیاست‌های دولت آلمان تفاوت زیادی بین اراده مردم و دولت دارد، از زمان انفجار خط لوله نورد استریم 2 که مشخص نشد چه کسی این کار را انجام داده و حتی به روسیه اجازه حضور در کمیته تحقیق درباره این حادثه داده نشد ، مشخص شد که  آمریکایی ها تلاش می کنند روابط بین آلمان و روسیه را پرتنش کنند و حتی نشان می دهد که خود آمریکایی ها در انفجار این خط لوله دست داشته اند و می خواهند آب را گل آلود کنند. 
وی با اشاره به اقدام آلمان در انتقال تانکهای لئوپارد به اوکراین تصریح کرد : باید دید آیا آلمان می تواند به حرکت در جهت سیاستهای آمریکا ادامه دهد و اقتصاد خود را به خطر بیندازد یا نه؟ چنین سیاستی از سوی دولت آلمان می تواند خسارتهای سنگینی برای آن و اقتصاد این کشور داشته باشد و علاوه بر این باید گفت تانکهای آلمان چه تاثیری در تغییر معادله خواهند داشت و آیا این تانکهای آلمانی از تانکهای مرکاوای اسرائیل که در جنوب لبنان دفن شدند قدرت بیشتری دارد؟ چنین چیزی نیست چرا که تانکهای مرکاوا بسیار پیشرفته تر هستند اما روسیه با موشکهای خود این تانکها را هدف قرار داد. 


 


یک شنبه 9 بهمن 1401 - 7:39:44