عیادت وزیر امور خارجه از مجروحان حادثه سفارت آذربایجان

شنبه 8 بهمن 1401 - 11:37:7
عیادت وزیر امور خارجه از مجروحان حادثه سفارت آذربایجان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان جمعه شب از مجروحان حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران عیادت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیرعبداللهیان از مجروحان حادثه روز جمعه در سفارت جمهوری آذربایجان در بیمارستان شهدای تجریش عیادت کرد و حال آن‌ها را جویا شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از عیادت از مجروحان حادثه سفارت آذربایجان در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای این حادثه و اطلاع از وضعیت، آیت‌الله رئیسی دستورات اکیدی را صادر کردند جهت رسیدگی به وضعیت و پیگیری قضایی و حقوقی و برخورد جدی با یکایک افرادی که احیانا در این مسیر یا قصوری داشتند و یا نیازمند این است که پیگیری های امنیتی قضایی و انتظامی برای برخورد با مهاجم انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه مهاجم در همان دقایق اولیه توسط عوامل نیروی انتظامی فراجا دستگیر شده و تا ظهر امروز بازجویی ها از او ادامه پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه گزارش هایی از وزیر کشور، وزیر اطلاعات ، سازمان اطلاعات خارجی وزارت و دوستانمان در اطلاعات سپاه و همچنین فرماندهی کل فراجا دریافت شد؛ خاطرنشان کرد: امروز من با همکارم آقای جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت و گوی مفصلی را به صورت تلفنی داشتم. در این گفت و گوی تلفنی توافق ما بر این شد آقای سفیر امشب به تهران برگردند و از نزدیک تیم همکاران من در وزارت امور خارجه، مدیرکل اوراسیا، تشریفات و همه همکارانم کمک و تلاش کردند که دو طرف از این مرحله بتوانیم به خوبی عبور کنیم بدون اینکه بهانه ای به دست دشمنان مناسبات خوب دوکشور داده شود.

وی بیان کرد: سرویس های امنیتی ما امروز عصر با هم گفت و گو داشتند و آخرین وضعیت و یافته ها از فرد مهاجم و انگیزه وی را به مقامات باکو منعکس کردند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آنچه که یافته های همکاران ما در بخش امنیتی و قضایی تا این لحظه نشان می دهد ضارب صرفا انگیزه شخصی داشته است و انگیزه شخصی او به وضعیتی که برای همسر وی پیش آمده برمی گردد.

امیرعبداللهیان افزود: درباره اینکه آیا همسر وی در کشور آذربایجان به سر می برد و این فرد ماه ها است که نتوانسته با همسرش تماس بگیرد یا انگیزه دیگری دارد بخش های ذیربط ما در حال بررسی هستند. اما نحوه عملیات از نظر دستگاه های امنیتی و انتظامی تایید کننده این است که این یک عملیات سازماندهی شده و تروریستی نبوده بلکه یک اقدام باانگیزه شخصی بوده که مشابه این وضعیت تاکنون در سال های گذشته برای دیپلمات های ما در عراق و لندن و پکن پیش آمده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 بهمن 1401 - 11:36:55

دسته بندی :