در برنامه قضیه ساخنه بررسی شد:

تظاهرات بی‌سابقه علیه نتانیاهو

دو شنبه 26 دی 1401 - 13:38:4

دهها هزار نفر در سرزمین های اشغالی علیه طرح بنیامین نتانیاهو برای برخی تغییرات در قوه قضائیه اسرائیل تظاهرات کردند.

ویژه -  الکوثر ده‌ها هزار صهیونیست در تل‌آویو با سر دادن شعار " جای شما زندان است" خواهان محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و همکارانش شدند که به دنبال وضع قوانینی برای انحصار قدرت و فرار شماری از اعضای متهم به فساد و رشوه از محاکمه هستند.
با توجه به شرایط سخت این رژیم ، شمار زیادی در تظاهرات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو برای مهار وی و به سخره گرفتن دستگاه قضا از سوی او شرکت کردند و این حرکت بزرگ به نقطه ضعف کابینه بنیامین نتانیاهو و اردوگاه جناح راست او تبدیل شده است.
ناظران سیاسی بر این باورند که نشانه‌هایی از یک بحران داخلی واقعی در سرزمین اشغالی در حال نمایان است  و حتی ممکن است به بحرانی بزرگ و جنگ داخلی منجر شود.
این درشرایطی است که به عقیده کارشناسان ، نتانیاهو به این باور رسیده  است که  مقام نخست وزیری و سلسله مراتب سیاسی اش ، او را از محاکمه  قضایی نجات نمی دهد.
احزاب و جنبش های عرب فلسطینی شرکت کننده در این تظاهرات نیز  بر ادامه حرکت خود برای مهار نتانیاهو که به دنبال اخراج اعراب فلسطینی و جلوگیری از برافراشتن پرچم فلسطین در تظاهرات و اماکن عمومی است، تاکید کردند.
رژیم صهیونیستی با توجه به افزایش افراط گرایی و نژادپرستی، به ریاست نتانیاهو برای دومین هفته، شاهد تظاهرات هفتگی در داخل رژیم بوده است.
دردسامبر گذشته، تندروترین دولت رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و بنیامین نتانیاهو با تشکیل یک دولت ائتلافی شامل حزب لیکود و حزب "قدرت یهود" به رهبری ایتامار بن گویر، بار دیگر نخست‌وزیری را به عهده گرفت و باارائه  طرح محدود کردن اختیارات قوه قضائیه و نیز تسلط بن گویر بر وزارت امنیت ملی باعث بروز بحران سیاسی در داخل این رژیم شده است .

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 26 دی 1401 - 13:37:46