بعد از دیدار وزیر خارجه ایران با دبیرکل حزب‌الله لبنان :

امیرعبداللهیان: مقاومت در بهترین شرایط خود قرار دارد

شنبه 24 دی 1401 - 8:14:51
امیرعبداللهیان:  مقاومت در بهترین شرایط خود قرار دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزیر امور خارجه درباره دیدارش با دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه گفت‌وگوهای مهم و ضروری با سید حسن نصرالله داشتم، گفت: بی تردید، مقاومت در بهترین شرایط خود قرار دارد.
وی در توئیتر افزود: گفت‌وگو و همکاری موثر منطقه‌ای، بهترین گزینه برای امنیت، پیشرفت و توسعه جمعی است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت همتای لبنانی پنجشنبه شب وارد بیروت شد، و روز (جمعه) ۲۳ دی ماه با مقامات لبنانی از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد. وی قرار است در مقصد دوم این سفر به دمشق برود.
وی در سفر به بیروت با دبیرکل حزب الله لبنان و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت.
وزیر خارجه در پایان این سفر در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: دیداری مهم و نکاتی ضروری مورد توجه ما در این نشست بود. آقای سید حسن نصرالله آخرین وضعیت منطقه را از نگاه ارزیابی‌های حزب الله لبنان بیان کرد و ما در خصوص موضوعات مهمی همچون پرونده یمن، وضعیت در اوکراین و افغانستان و مذاکرات هسته‌ای و آنچه مداخلات برخی از کشورها در اغتشاشات اخیر در ایران را شامل می‌شد گفت‌وگو کردیم.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جعلی نتانیاهو در فلسطین اشغالی آخرین وضعیت را مورد ارزیابی قرار دادیم و اطمینان حاصل کردیم مقاومت در لبنان در بهترین وضعیت خود قرار دارد و همچنین در دیدار با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اطمینان حاصل کردیم که مقاومت در فلسطین، چه در حماس و چه در جهاد اسلامی و سایر گروه‌های جهادی در بهترین وضعیت قرار داد و این بدان معناست که تامین حداکثری امنیت ملی ایران و منطقه مورد توجه جدی ماست و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود با بحران‌هایی چند لایه دست و پنجه نرم می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


شنبه 24 دی 1401 - 8:14:27