در نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی مطرح شد:

قالیباف : شهید سلیمانی برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کرد

چهار شنبه 14 دی 1401 - 11:32:1
قالیباف : شهید سلیمانی  برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کرد، گفت: هر جا آمریکا خواست سیطره خودش را بر امت اسلامی بگستراند، شهید سلیمانی اجازه نداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمدباقر قالیباف در نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی که از صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: شهید سلیمانی امنیت را با کمک مردم و همه گروه‌ها برقرار کرد و به امت اسلامی هویت بخشید.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید سلیمانی فرمانده‌ای بود که خوب دشمن شناس بود و طراحی‌های منحصر به فردی داشت و شیوه‌های ویژه خودش را در مأموریت‌ها به کار می‌گرفت.
قالیباف گفت: ما ثمرات و معجزات بزرگ و زیادی از انقلاب اسلامی در طول بیش از ۴ دهه از انقلاب دیده‌ایم، ولی بنده معتقدم مهمترین معجزه انقلاب اسلامی این بود که این تحول را به وجود آورد، این زمینه تربیتی، اراده و باور را برای جوانان و امت اسلامی به وجود آورد.
رئیس مجلس گفت: امروز تربیت امت اسلامی، کادرهای اسلامی مبتنی بر فرهنگ اسلامی به عنوان مهمترین معجزه انقلاب اسلامی است.
وی افزود: امروز آمده‌ایم یکی از فرزندان انقلاب و معجزه انقلاب اسلامی را ببینیم. شهید سلیمانی تا قبل از پیروزی انقلاب و در آغاز انقلاب اسلامی یک جوانی در یک روستای دورافتاده در کرمان، به نام قنات ملک و از یک خانواده روستایی و عشایری ساده بود. او زمانی می‌گفت فلانی! ما تا ۸ سالگی کفش به پا کردن را نمی‌دانستیم و پا برهنه راه می‌رفتیم.
رئیس مجلس اظهار داشت: انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و ایمان به مردم، از جوان روستازاده ای که با لقمه حلال زندگی کرده بود چنین شخصیتی را ساخت. این معجزه انقلاب اسلامی است.
قالیباف ادامه داد: اگر امروز اینجا در این همایش حرف می زنیم و از مکتب شهید سلیمانی می‌گوئیم در واقع مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) است. او را شخصیت جامع می‌دانیم. جامعیت شهید سلیمانی از این جهت است که او در انقلاب اسلامی تربیت شده است.
وی گفت: شهید سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که این مکتب، خودش جامع الاطراف بود و هست. شما به شخصیت شهید سلیمانی نگاه کنید، در موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و رفتاری در ارتباط با قشرهای مختلف، او یک جا پدر است، یک جا برادر است، یک جا فرمانده است و یک جا فرمانبر است. وقتی از شخصیت شهید سلیمانی حرف می زنیم یعنی اینکه او جمع اضداد است


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 14 دی 1401 - 11:31:58