ایران محاصره تحمیلی علیه سوریه را خنثی کرد

چهار شنبه 30 آذر 1401 - 16:46:27

نویسنده و تحلیلگر سیاسی مقیم بیروت گفت بعد از محاصره سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانانش، ایران تنها کشوری بود که به کمک مردم سوریه آمد و این محاصره را شکست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر «علی بیضون» در برنامه «صحافة الیوم» شبکه الکوثر گفت: آمریکا به دنبال حفظ منافع استعماری و اقتصادی خود در منطقه و تثبیت سلطه خود بر منطقه غرب آسیا و مشخصا سوریه است. 
این تحلیلگر لبنانی افزود: آمریکا از سالها قبل محاصره علیه سوریه را شروع کرد و با تصویب شدن قانون سزار در کنگره آمریکا، محاصره اقتصادی سوریه تشدید شد و شرکت های خارجی اجازه ورود به بازار سوریه را پیدا نکردند و همه مبادلات بازرگانی و اقتصادی سوریه به حال تعلیق درآمد. در این شرایط فقط جمهوری اسلامی ایران بود که این قانون و این محاصره را زیرپا گذاشت و به کمک مردم سوریه شتافت. 
دکتر بیضون ادمه داد: ایران با گشایش خطوط اعتباری برای سوریه، فرآورده های نفتی در اختیار این کشور قرار داد و از فروپاشی اقتصاد سوریه جلوگیری و از مردم سوریه دفاع کرد. ایران این کار را در راستای توافقنامه های امضا شده با سوریه انجام داد. 
این تحلیلگر لبنانی افزود: روزی از حافظ اسد رئیس جمهور سابق سوریه سوال شد چرا با ایران هم پیمان شده و از کشورهای عربی و وحدت عربی فاصله گرفته است؟ و او در جواب گفت روزی که کشورهای عربی مردم سوریه را محاصره کنند، ایران در کنار ما خواهد ماند و به ما کمک خواهد کرد.

 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 آذر 1401 - 16:46:22

دسته بندی :