رونمایی از تندیس برندگان جایزه المصطفی در ایران

دو شنبه 28 آذر 1401 - 13:24:25

مقدمات برگزاری بزرگترین رویداد علمی در جهان اسلام برای معرفی برترین دانشمندان در زمینه علوم و فناوری، در تهران در حال فراهم شدن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «مع المراسلین» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: پنجمین دوره جایزه علوم و فناوری المصطفی که هر دو سال یکبار برگزار می شود، قرار است در تهران پایتخت ایران برگزار شود و تلاش ها برای فراهم کردن مقدمات این رویداد علمی در جریان است.

در ویدئو کنفرانسی با حضور شخصیت ها و علمایی از ایران و خارج از ایران، شرکت کنندگان از نقش جمهوری اسلامی و تلاش آن برای ایجاد جهان اسلام بهتر و شکوفاتر از نظر علم و دانش، قدردانی کردند. جایزه المصطفی که ارزش آن نیم میلیون دلار است در چهار زمینه علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و برترین پروژه علمی یک دانشمند مسلمان اهداء می شود.

به رسم دوره های قبل و پیش از برگزاری مراسم، از تندیس پنج دانشمند برنده جایزه در این دوره در پارک فناوری پردیس رونمایی شد. این دانشمندان از پاکستان، بنگلادش، لبنان، مغرب و ایران هستند.

جایزه جهانی المصطفی فرصتی برای استفاده از دستاوردهای علمی در جهان است و علم و تحقیق را راهی برای رهایی از تبعیت از خارجیان می داند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 28 آذر 1401 - 13:24:9