جنگ اوکراین مشکلات اجتماعی را در اروپا تشدید کرد

پنج شنبه 10 آذر 1401 - 8:53:0

استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی در گفتگو با الکوثر به مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اروپا در نتیجه بحران اوکراین با آن دست و پنجه نرم می کند اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر علی بیضون استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع بحران اوکراین اختصاص داشت ، گفت : اروپای مرفه ، به بحران های اقتصادی عادت نکرده است، اقتصاد اروپا از سال 1945 با ثبات بوده و دائما در حال توسعه است، کارخانه ها با قدرت کار می کردند و این باعث بهبود اقتصادی در کشورهای اروپایی شد.
دکتر علی بیضون افزود: جنگ اوکراین بحران اقتصادی و مشکلات اجتماعی متعدد ایجاد کرد و بر طبقه سیاسی اروپا برای یافتن راه حل هایی به دور از این جنگ یا پذیرش شرایط روسیه فشار وارد کرده است و این جنگ برای این مردم به دلیل اینکه عادت به کمبود کالا ندارند به ویژه در زمینه انرژی  غیرمنتظره بود. بنابراین مشکلاتی در سطح اقتصادی و اجتماعی در اروپا وجود دارد و این مشکلات تشدید خواهد شد و به سطوح اخلاقی و امنیتی خواهد رسید.
این کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد : همه کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس از مشکلات متعدد رنج می برند زیرا مردم این کشورها از بحران اقتصادی که به شدت بر وضعیت اقتصادی آنها تأثیر گذاشته است ناراحت هستند و آنها به خوبی می دانند که رهبران اروپایی با آنها صادق نیستند و شفاف عمل نمی کنند و به منافع مردم خود خیانت می کنند و این همان چیزی است که گروهی از محققان به آن اشاره کردند و گفتند که اروپا به حل و فصل نیاز دارد، زیرا وارد شدن به جنگ در واقع خیانت به شراکت با روسیه است و مردم اروپا این را نمی پذیرند.


 


پنج شنبه 10 آذر 1401 - 9:24:23