شیخ محمد علی میرزایی:

مسلمانان باید هوش رسانه‌ای داشته باشند

یک شنبه 6 آذر 1401 - 18:14:44

رئیس مرکز پژوهش‌های فکری المصطفی با اشاره به این که هم خبرهای درست و معتبر و هم خبرهای نادرست و غیرواقعی، فکر انسان را تحت تاثیر قرار می دهند و در شکل گیری شخصیت انسان نقش دارند، بر لزوم برخوردار بودن مسلمانان از هوش رسانه‌ای برای تشخیص دادن اخبار واقعی از غیرواقعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد علی میرزایی در برنامه «الوجه الآخر» که با موضوع «جنگ رسانه‌ای و جهاد تبیین» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: موضوع رسانه به تفکر و پرورش عقیده و شکل گیری شخصیت انسان مربوط می شود و انسان از گذشته تاکنون همواره تحت تاثیر رسانه ها قرار داشته است. ولی آنچه تفاوت پیدا کرده، توسعه عظیم رسانه و فناوری رسانه‌ای است که بر جهان سیطره یافته است.

رئیس مرکز پژوهش‌های فکری المصطفی افزود: با تغییر اوضاع و پیشرفت رسانه ها، همه متوجه شدند که انسان برای آن که قدرتمند و مقاوم و پیروز شود، نیاز به ابزارهایی مثل رسانه، قدرت نظامی، فرهنگ و امنیت دارد و همه این عناصر باید در کنار هم باشند. رسانه باید کاملا اخلاقی باشد و بر قواعد اخلاقی تمرکز کند و راستگو و آزاد باشد.

شیخ محمد علی میرزایی با اشاره به آیاتی در قرآن که به «خبر» اشاره دارد، پیامبری و ابلاغ و تبلیغ را فعالیتی رسانه ای توصیف کرد و گفت: دین یک فعالیت رسانه ای است که فکر و خرد انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین هرگاه رسانه سالم و خبر درست بوده، فکر انسان هم در مسیر درست حرکت کرده است ولی وقتی خبرها نادرست و نامعتبر باشد، انسان تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. به همین علت است که درباره رسانه های فاسد هشدار می دهیم و معتقدیم باید مسلمانان هوش رسانه ای داشته باشند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 آذر 1401 - 18:14:38