تاکید کارشناس لبنانی در برنامه قضیه ساخنه ؛

رویکرد دوگانه اروپا در برخورد با مهاجران و حقوق بشر

سه شنبه 1 آذر 1401 - 20:18:16

کارشناس مسائل منطقه ای در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد رویکرد اروپا در برخورد با مهاجران در اروپا و خارج از اروپا به ویژه مسئله حقوق بشر ، رویکردی دوگانه است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر محمد شمص کارشناس لبنانی در امور منطقه در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر  گفت : پاسخ رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به انتقاد از قطر ، زیباترین پاسخ است. او گفت اروپاییها باید به علت سه هزار سال نژادپرستی و برخورد دوگانه خود در برخورد با مسائل اعراب و مسلمانان ، عذرخواهی کنند. 
شمص افزود : در واقع دنیا کم کم متوجه می شود که اروپایی هایی که مدعی حقوق و آزادی بیان هستند در کشورهای خودشان حقوق بشر و آزادیها در روز روشن نقض می شود. به عنوان مثال در فرانسه و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی هر روز شاهد تظاهرات و نقض حقوق و آزادیها هستیم اما اجازه نمی دهند هیچ جایی از دیکتاتوری و سرکوب تظاهرکنندگان و نقض آزادیها صحبت کنند. 
وی اضافه کرد : امروز در کشورهای اروپایی در فرانسه، انگلیس و هلند هر روز تظاهراتی برگزار می شود که در آن حقوق بشر نقض می شود و از آغاز تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه تاکنون 12 نفر کشته شده اند اما اگر در یکی از کشورهای عربی یا اسلامی چنین چیزی رخ دهد ساکت نمی‌نشینند. 
وی تاکید کرد : این گواهی دیگری بر استانداردها و رویکرد دوگانه ، مفاهیم انعطاف‌ پذیر و تفسیر گزینشی از این مفاهیم است. حمایت آنها از یهودیان و رژیم صهیونیستی نیز ، اساس آن تبعیض و نژادپرستی است. 


 


سه شنبه 1 آذر 1401 - 19:15:40