دیپلمات سابق ایرانی در برنامه قضیه ساخنه مطرح کرد:

تنوع قومی و مذهبی، عامل غنای ایران

چهار شنبه 25 آبان 1401 - 13:28:28

دیپلمات سابق ایرانی با مردود دانستن ادعاهایی که درباره جدایی طلبی در ایران مطرح می شود، تنوع قومی و مذهبی و زبانی و نژادی در ایران را عامل غنای ایران توصیف کرد.

ویژه - الکوثر : سیدهادی سیدافقهی در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «بازتاب سفر هیئت نمایندگی رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان» از شبکه الکوثر پخش شد، گفت: بیشترین چیزی که مردم کردستان ، آذربایجان و سیستان و بلوچستان را عصبانی می کند سوالاتی است که درباره جدایی طلبی این مردم مطرح می شود. آنها می پرسند چرا ما به جدایی طلبی متهم می شویم و چرا دشمن اصرار دارد که زمینه جدایی طلبی این استان‌ها وجود دارد؟! دشمن به دنبال ایجاد چنین زمینه و چنین شکافی است که واقعیت ندارد.
سیدافقهی تصریح کرد: وقتی ایران در سال های گذشته هدف حملات متعدد قرار گرفت، نخستین کسانی که برای دفاع از ایران سلاح به دست گرفتند همین اقوام ایرانی بودند که من نام آن را «موزائیک طلایی» می گذارم.
این دیپلمات سابق ایرانی افزود: تنوع مذهبی و قومی و زبانی و نژادی در ایران نشان دهنده غنای این کشور است و نشان می دهد این تنوع، ریشه دار و تاریخی است و این سرزمین پاک به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آغوش خود را به روی همه اقوام و نژادها گشوده است.
سیدافقهی ادامه داد: انکار نمی کنیم که مزدوران و عوامل بیگانه و خائنانی وجود دارند که برای جلب رضایت دشمن و کسب مال و قدرت هر کاری می کنند. ولی بخش اعظم مردم وجود چنین سازمان هایی را بر نمی تابند. اگر این سازمان‌ها می توانستند بر این استان‌ها سیطره یابند تاکنون این کار را کرده بودند. ولی می بینیم با وجود همه حمایتی که از برخی کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی و آمریکا دریافت می کنند، تلاش هایشان با شکست مواجه شده است. آنها وقتی در این زمینه ناکام می مانند، با دست زدن به اقدامات نظامی و اغتشاش، انتقام می گیرند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 25 آبان 1401 - 13:19:39