تهران در آستانه برگزاری پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد

سه شنبه 24 آبان 1401 - 17:18:6

مقدمات برگزاری پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در تهران که قدیمی ترین رویداد سینمایی آموزشی کشور به شمار می رود با جدیت در حال انجام است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خلیل حاج خلیل خبرنگار الکوثر در گزارشی از این رویداد در قالب برنامه «مع المراسلین» افزود : در نشست خبری ویژه پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد ، با حضور شماری از فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه و هنرمندان ، از پوستر این جشنواره بین المللی رونمایی شد. 
شیخ علی لطیفی رئیس ستاد برگزاری جشنواره سینمایی رشد ، گفت : این جشنواره بر اساس محورهای زیر برگزار می‌شود : سینمای بین‌الملل، معلم فیلمساز و فیلمسازان دانش‌آموز. همه آثار ارائه شده باید در سطح مناسبی از نظر زبانی ، هنری و احساسی قرار داشته باشند و روحیه پرسشگری، کاوش و اشتیاق بینندگان به خودشناسی و جهان پیرامون را تقویت کند. 
جشنواره بین‌المللی فیلم رشد قدیمی‌ ترین جشنواره منطقه است که با هدف ارائه بهترین تولیدات آموزشی در چارچوب هنر هفتم، حمایت فنی و علمی از نظام آموزش رسمی ، ارتقای شایستگیهای فنی و آموزشی فعالان عرصه فیلم‌های آموزشی ، و بالا بردن سطح کیفی فرآیند آموزش و تقویت محتوای کتاب‌های درسی ، برگزار می شود.  
صادق یزدانی مسئول جشنواره گفت : این جشنواره که زیر نظر تحقیق و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود ، برای جذب بیشترین تعداد ممکن کارگردانان و تهیه کنندگان فیلمهای کوتاه آموزشی و تربیتی از کشورهای مختلف جهان تلاش می کنیم. 
این جشنواره بر خلاف سال گذشته با توجه به بهبود وضعیت بهداشتی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا ، با حضور بیش از 2000 فیلم از 100 کشور جهان و بیش از 1000 فیلم از داخل ایران برگزار می شود. این جشنواره از هفتم تا سیزدهم آذر ادامه خواهد داشت. 
نیم قرن ، از آغاز اولین دوره جشنواره فیلم آموزشی رشد که هر ساله جمهوری اسلامی ایران برگزار می کند می گذرد و هدف آن خارج کردن آموزش از کتابهای درسی و انتقال آن به قاب هنر هفتم است. 


 


سه شنبه 24 آبان 1401 - 17:18:0