به مناسبت چهارم ربیع‌ الثانی سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ؛

سفارش امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دو شنبه 9 آبان 1401 - 21:14:8

روایت مبارکی که حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نقل می کند شامل دستورات جاویدان آن حضرت به شیعیان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، توصیه ای که امام رضا علیه السلام  ، سید عبدالعظیم حسنی (ع) را مامور ابلاغ آن به پیروان مکتب مبارکش کرده اند ، خطاب به ماست و باید در این سفارش عظیم و بزرگ که بسیار مناسب با شرایط و فضای ما است ، تأمل بیشتری داشته باشیم.  
امام رضا (علیه السلام) خطاب به مولایمان عبدالعظیم حسنی (رضی الله عنه) فرمود :« یا عبدالعظیم أبلغْ عنّی أولیائی السّلامَ و قُل‌لهم: أن لا یجعلوا للشّیطان على أنفسهم سبیلاً ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانه ومُرْهم بالسّکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَره، فإنّ ذلک قُربهً إلیّ ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ اللّٰه لِیعذّبه فی الدّنیا أشدّالعذاب، وکان فی‌الآخره من الخاسرین» 
 دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو که شیطان را به دل‌های خود راه ندهند؛ و ایشان را به راستگویى و امانت‌دارى سفارش کن ؛ به آنان توصیه‌کن که خاموشى گزینند و بحث‌وجدل در کارهای بیهوده را رها کنند. به یکدیگر روی آورند، و به دیدار هم روند، زیرا این کارها سبب تقرّب و نزدیکی آنها به‌من می‌شود. و خود را مشغول ریختن آبروی یکدیگر نکنند، که من باخود عهد کرده‌ام، هرکس چنین کاری کند و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد، از خداوند متعال بخواهم که در دنیا سخت ترین عذاب را به او بچشاند، و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود! 
خداوند ما و شما را در تحقق و درک این دستورات جاودانه ائمه اهل بیت علیهم السلام یاری فرماید تا بدین وسیله امر آنان را زنده نگه داریم. 


 


دو شنبه 9 آبان 1401 - 21:8:31