ساخت باند شناور برای پرواز و فرود 60 پهپاد

شنبه 30 مهر 1401 - 16:6:2
ساخت باند شناور برای پرواز و فرود 60 پهپاد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از ورود به ساخت شناور «شهید باقری» خبر داد که 60 فروند پهپاد می توانند از روی عرشه آن پرواز کنند با بر آن فرود آیند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سپاه نیوز، دریادار پاسدار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره اقدامات این نیرو برای تأمین امنیت کشورمان اظهار داشت: آمریکایی‌ها در برابر کار‌هایی که انجام می‌دهیم، ضد آن را انجام می‌دهند؛ لذا ما هم باید تجهیزات جدید از جمله برای ضربه زدن از فاصله دور آن هم با دقت بالاتر، افزایش سرعت و رادارگریزی بیشتر را به کار بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: نیروی دریایی سپاه با استفاده از قایق‌های تندرو در مدت یک سال و نیم درگیری مستقیم با آمریکایی‌ها توانست بیش از 52 نفر تلفات از آن‌ها بگیرد و در مقابل، ما 9 شهید دادیم. همچنین در این مدت ما چهار قایق را از دست دادیم، ولی آمریکایی‌ها سه فروند ناو شامل ناوهای ساموئل رابرت، سی اور سی تی و سانگاری و نیز دو فروند بالگرد را از دست دادند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین به ساخت شناورهای جدید اشاره کرد و گفت: شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن بلند شود و در بازگشت هم می‌تواند روی آن بنشیند.

وی مشخصات شناور شهید باقری را 240 متر طول، 21 متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد اعلام کرد و افزود: متخصصان نیروی دریایی سپاه در فرآیند ساخت این شناور به گونه‌ای آن را طراحی کرده و می‌سازند که یک باند پروازی با گنجایش 60 فروند پهپاد روی عرشه آن در حال ساخت است. 

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: سپاه به دنبال ساخت شناور‌های بزرگ نیست و آنچه را با ساخت شناور‌های شهیدان «سلیمانی»، «مهدوی» و «باقری» دنبال می‌کند، استفاده از این نوع شناور‌ها به‌عنوان پایگاه‌های سیار قایق‌های کلاس «عاشورا» است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 30 مهر 1401 - 15:17:42

دسته بندی :