در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

کارشناس لبنانی بااشاره به تحولات روسیه -اوکراین : آمریکا ناتو را فریب داده است

چهار شنبه 20 مهر 1401 - 14:32:0

برنامه قضیه ساخنه (موضوع داغ ) شبکه ماهواره ای الکوثر، این بار به موضوع جنگ اوکراین و روسیه اختصاص داشت و کارشناس برنامه نقش آمریکا در فریب ناتو را تشریح کرد.

تهران - ویژه‌های الکوثر : رضوان قاسم ، کارشناس مسائل سیاسی از لبنان  تاکید کرد: آمریکا ناتو و دنیا را فریب داده که روسیه کشوری ضعیف و در حال فروپاشی است و  جنگ  اوکراین  می تواند این روند را سرعت بخشد و مسکو نمیتواند مقاومت کند.
وی افزود: رسانه های غربی به رهبری آمریکا با دروغ پردازی سعی کردند درخصوص توانمندی روسیه دنیا را فریب دهند اما اصلا تصور نمی کردند روسیه با اعلام بسیج عمومی نیروی لازم را فراهم کند و آمادگی کامل برای مقابله با بحران داشته باشد.
 قاسم رضوان ادامه داد: آمریکا و متحدانش همچنین  ازاینکه نیروهای روسی با سرعت و با  دقت عمل  زیرساخت‌ها و نقاط حساس اوکراین را هدف قرار می دهند، غافلگیر شدند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: البته روسیه با این اقدامات پیامی برای آمریکا و اروپایی ها که با سیل کمک های نظامی به جنگ می دمند و ارتش اوکراین را تجهیز می کنند هم فرستاده  است اما آنها همچنان برای تغییر موازنه قوا  تلاش دارند با ارسال موشک‌های دوربرد، تانک‌ها و غیره از ارتش اوکراین حمایت کنند و روسیه ساکت نخواهد بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 20 مهر 1401 - 13:1:15