برنامه حول العالم ؛

گشتی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران

دو شنبه 11 مهر 1401 - 15:1:2

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بزرگترین موزه نظامی جهان اسلام و مدرن ترین موزه غرب آسیا محسوب می شود.

تهران- ویژه الکوثر: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جاذبه‌های گردشگری تهران است که در کنار مجموعه‌هایی مانند باغ کتاب تهران، کتابخانه ملی ایران، فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، باغ هنر و مصلای تهران به عنوان قطب فرهنگی شهر تهران در اراضی عباس‌آباد (تهران) احداث شده‌است.
این موزه در سال 1392 با هدف آشنایی مردم به ویژه نسل جوان و نسل های آینده با فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأسیس شد.
این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع، یکی از بزرگترین باغ موزه‌های ایران است که از بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفتگانه، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آبنمایش، سالنهای آمفی تئاتر و سراسرنما تشکیل شده و با استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال سعی در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.
باغ موزه دفاع مقدس تهران در بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، رو‌به‌روی پارک طالقانی قرار دارد. برای دسترسی می‌توانید با استفاده از متروی خط یک (کهریزک-تجریش) خود را به یکی از ایستگاه‌های حقانی یا همت برسانید. موزه در فاصله کمی از هر دو ایستگاه قرار دارد. با استفاده از تاکسی‌های ونک‌، ولیعصر و نوبنیاد نیز می‌توانید به باغ موزه دفاع مقدس دسترسی داشته باشید. این مجموعه دارای پارکینگ است و نگرانی بابت پارک خودروی خود نداشته باشید. روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷، پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و روزهای جمعه و تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۱ می‌توانید از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کنید. بهای بلیط (در سال ۱۴۰۰) برای گردشگران داخلی ۱۲ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۲۵ هزار تومان است. 


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 مهر 1401 - 12:39:49

پربازدیدها