برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

صدای چکش به بازار قدیمی حلب باز می گردد

شنبه 9 مهر 1401 - 14:58:40

بعد از پاکسازی داعش از اکثر شهرهای سوریه و بازگشت آرامش نسبی به شهرهای این کشور اکثر کسب و کارها در حال رونق گرفتن مجدد است. بازار قدیمی شهر حلب توسط مسئولان سوری بازسازی شده و قرار است به زودی افتتاح شود.

تهران- ویژه الکوثر: بازار قدیمی شهر حلب یکی از مراکز اصلی شهر باستانی حلب در سوریه است که سال ها مرکز تجارت در منطقه بین النهرین بوده است. در زمان داعش بسیاری از قسمت های این بازار سنتی تخریب شده بود.
خبرنگار الکوثر در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» (باخبرنگاران) به این بازار رفته است .
بازارقدیمی حلب در جنوب غرب قلعه حلب با صفحات چوبی قدیمی  پوشیده شده و آنها بازار را از تابش آفتاب و سرمای سوزان حفظ می کنند.
چهار بازارمعروف به طور کامل بازسازی شده و درهای آنها به روی بازرگانان و مردم باز شده است و کار روی پنجمین بازار ادامه دارد .
طول بازارهای حلب تقریباً 15 کیلومتر است و هر بازاری نام خاص خود را دارد مانند بازارعطارها ، بازار مسگران ، بازار پارچه فروشان و بازار ابزارآلات ویراق . در بازار سقاطیه هم  کباب و غذا به بازدیدکنندگان عرضه می شود.
به زودی صدای چکش ها و همهمه مشتریان و بازرگانان به  مغازه‌های بازار باز می‌گردد. دولت سوریه تلاش می کند فعالیت‌های تجاری، فرهنگی و مردمی در بازار حلب خیلی سریع جریان یابد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 9 مهر 1401 - 14:58:28