منیر بلقاسم : پیامبر اسلام (ص) ، مجمع صفات الهی و نمونه انسان کامل است

یک شنبه 3 مهر 1401 - 11:15:0

الوجه الاخر : منیر بلقاسم پژوهشگر مسائل دینی در برنامه الوجه الاخر الکوثر از «حقیقت محمدی» و اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نمونه انسان کامل است صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، منیر بلقاسم در برنامه «الوجه الاخر» که با موضوع «حقیقت محمدی ، بین کوتاهی دوستان و افتراهای دشمنان» برگزار شد ، گفت : خداوند متعال به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت «اگر تو نبودی آسمان و زمین خلق نمی شد» یعنی اگر حقیقت محمدی نبود، انسانی وجود نداشت. هستی، هیچ انسانی، نه سنگی، نه درختی، هیچ چیز نبود. بنابراین او اولین واسطه فیض است و جرقه های وجودی از نظر تکوین از او سرچشمه گرفته است و از نظر تشریع نیز همه ما در وحی ودر تربیت و تزکیه به او نیاز داریم، اوست که برای تعلیم و تطهیر مبعوث شده و اوست که کتاب و حکمت را می آموزد، از صدقه ای که آنها را پاک و پاکیزه می کند، از خودشان بگیر. این تطهیری معنوی از طریق صدقه ای مادی است. 

وی افزود : پیامبر (ص) ، مظهر عدالت الهی است همانطور که در سوره حدید آمده است « لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ۖ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسٌ شَدِيدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَيْبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزٌ» (همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند، و آهن را که در آن هم سختی و هم منافع بسیار بر مردم است آفریدیم، و تا معلوم شود که خدا و رسلش را با ایمان قلبی که یاری خواهد کرد؟  که خدا بسیار قوی و مقتدر و  بی‌نیاز است) ، بنابراین علت خلقت است ، این عدالتی است که به ما می آموزد که عدالت را برقرار کنیم، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ، الگو است و عدل الهی نیز از طریق ایشان اجرا می شود. پیامبر (صلی الله علیه و آله) در جامعه بشری ظاهر می شود و با ظلم مبارزه می کند و در مقابل ظالمان می ایستد و با این ستمگران فاسد می جنگد، همه غزوات پیامبر برای باز کردن راه پیش روی اسلام یعنی برابر نور بود. حاکمان و صاحبان نفوذ و پول ، آمدن اسلام را دوست نداشتند چرا که اسلام عدالت اجتماعی را محقق می کند. بنابراین آنها معتقد بودند که باید با اسلام و این پیامبر (ص) جنگید. 

برنامه «الوجه الآخر» هر جمعه ساعت 20:30 به وقت مکه مکرمه (22 به وقت تهران) به صورت زنده از آنتن شبکه جهانی الکوثر پخش می شود. 


 


یک شنبه 3 مهر 1401 - 10:59:54