مبانی تربیتی حضرت زینب سلام الله علیها چه بود؟

پنج شنبه 24 شهریور 1401 - 16:22:54

الملحمه الزینبیه : در برنامه حماسه زینبیه به گوشه هایی از زندگی حضرت زینب سلام الله علیها و سیره ایشان پرداختیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ محمد فاهم از اساتید حوزه علمیه در برنامه «الملحمه الزینبیه» (حماسه زینبی) شبکه الکوثر گفت: سیده زینب سلام الله علیها چه اصول تربیتی دارد که به این نتیجه رسید که فرمودند «ما رایت الا جمیلا» (به جز زیبایی هیچ چیز ندیدم) آن هم پس از مصیبت های بزرگی که پشت سر گذاشته بودند. مصیبتهایی که اگر بر کوه ها وارد می شد آن را ویران می کرد.اما حضرت زینب سلام الله علیها می گوید آنچه دیدم زیباست، این صبر و استقامت چیست. حضرت زینب سلام الله علیها باید عرفان و شناخت خاصی داشته باشد که به جز عده کمی از عرفاء به آن نرسیده اند.   
شیخ محمد فاهم افزود : در مبانی تربیتی حضرت زینب سلام الله علیها ، اولین مؤلفه آن عوامل محیطی است، چراکه ایشان در طول چهار سال به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می نگریست ، و حضرت علی علیه السلام و فاطمه الزهرا سلام الله علیها را دیده بودند و نزد آنها پرورش یافتند و امام حسن و امام حسین علیهما السلام در کنار ایشان بودند. این فضایی است که سرشار از زندگی اخلاقی و معنوی است.
وی اضافه کرد : عامل دوم همان تربیت است که رسول خدا صلی الله علیه و آله آن را با وحی تغذیه می کند، امام علی علیه السلام آن را با توصیه های پیامبر اسلام تغذیه می کند.  و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها با علم خود آن را تغذیه می کند.
«الملحمه الزینبیه» ویژه برنامه شبکه الکوثر است که پخش آن از یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و به مدت 10 شب تا شب اربعین ادامه دارد.
این برنامه هر شب ساعت 22:30 به وقت تهران از شبکه الکوثر پخش می شود.


 


پنج شنبه 24 شهریور 1401 - 16:22:47