امیرعبداللهیان : تهران توافقی پایدار و قوی را دنبال می کند

دو شنبه 7 شهریور 1401 - 9:11:36
امیرعبداللهیان : تهران توافقی پایدار و قوی را دنبال می کند

 وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای عمانی تاکید کرد:  اراده ما بر حصول توافقی خوب، پایدار و قوی استوار است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از خبرگزاری صدا وسیما، حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان یکشنبه شب  درباره  آخرین تحولات مذاکرات لغو تحریم‌ها، تلفنی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان دراین گفتگو با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی را با دقت در حال بررسی هستیم ، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد.
وزیر خارجه عمان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده و مسئولانه جمهوری اسلامی ایران و حسن نیت در رسیدن به توافق، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک همه طرف‌ها، نتیجه رضایت‌بخشی از مذاکرات وین حاصل شود.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی  ایران دوم شهریورماه اعلام کرد  دولت آمریکا به نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات وین پاسخ داده است.
رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در توئیتی نوشت: تهران به بررسی دقیق واکنش آمریکا درباره متن پیش نویس اتحادیه اروپا، در سطح کارشناسی ادامه می‌دهد و حداقل تا پنج شنبه (۲ سپتامبر) این فرایند طول می‌کشد.
دراین حال،  جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید دیروز گفت: نسبت به دو هفته پیش به دستیابی به توافق با ایران نزدیک‌تر هستیم و پاسخ خود را به نظرات ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه داده و امیدواریم که نتیجه مثبتی حاصل شود.


دو شنبه 7 شهریور 1401 - 9:6:41