الزامی بودن ثبت نام در سامانه «سماح» برای دریافت خدمات

یک شنبه 6 شهریور 1401 - 10:43:1
الزامی بودن ثبت نام در سامانه «سماح» برای دریافت خدمات

تهران- الکوثر: ستاد مرکزی اربعین با انتشار اطلاعیه ای، شرط ارائه خدمات بیمه ای به زائران در ایام اربعین حسینی را ثبت نام کردن آنان در سامانه «سماح» اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ستاد مرکزی اربعین در ششمین اطلاعیه خود، داشتن بیمه را برای زائران اربعین ضروری دانست و پیش شرط دریافت بیمه را ثبت نام زائران در سامانه «سماح» ذکر کرد. 

متن ششمین اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به شرح زیر است:

انا من حسین
بسمه تعالی
به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت علیهم السلام و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند:

1- از آنجا که پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین مستلزم تکمیل فرایند ثبت‌نام در تمهید این خدمات خواهد بود، لذا تصریح می‌شود تکمیل و نهایی کردن فرآیند ثبت‌نام برای تمامی متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین سال جاری ضرورت دارد و پیش ثبت‌نام‌های قبلی به منزله ثبت‌نام نهایی تلقی نخواهد شد.

از این رو، بایسته است تمامی افرادی که قبلاً پیش ثبت‌نام کرده یا متقاضی شرکت در مراسم اربعین سال جاری هستند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به تکمیل و نهایی کردن ثبت‌نام خود در اسرع وقت اقدام کنند. بدیهی است هرگونه ویرایش اطلاعات در این مرحله قابل اعمال خواهد بود.

2- با عنایت به حذف ویزا برای سفر زیارتی اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح برای تمامی زوار اربعین الزامی است و در حکم روادید تلقی می‌شود و هنگام خروج از مرز مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است ثبت‌نام قطعی در سامانه سماح از 23 مرداد آغاز شده است و تا 24 شهریورماه ادامه دارد و همه متقاضیان زیارت اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام و بیمه شوند. هزینه بیمه زائران امسال 18 هزار تومان تعیین شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 6 شهریور 1401 - 10:42:53

پربازدیدها