ماجرای نامه رزمندگان لبنانی به سیدحسن نصرالله چه بود؟

پنج شنبه 27 مرداد 1401 - 16:31:8

تهران- الکوثر: سیدحسن نصرالله در بخشی از مستند «کان معنا» (با ما بود) که به سال‌ها همراهی و حمایت شهید حاج قاسم سلیمانی از مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین مربوط است، به شرح ماجرای نامه رزمندگان لبنانی به خودش در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی و واکنش شهید سلیمانی و شهید مغنیه به آن پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب الله در این رابطه گفت: در نیمه دوم جنگ، رزمندگان از جبهه نامه ای برای من فرستادند که بسیار زیبا و تاثیر گذار بود... وقتی این نامه با صدای گوینده از تلویزیون پخش شد، حاج قاسم و حاج عماد (مغنیه) با هم به شدت گریه می کردند زیرا به شدت تحت تاثیر این نامه رزمندگان قرار گرفتند. پنهان نمی کنم، من هم وقتی آن را از تلویزیون شنیدم گریستم با آن که قبلا آن را خوانده بودم.

دو سه روز بعد باید صحبت هایی را در واکنش به حوادث جاری ضبط می کردم که بخشی از آن را به پاسخ دادن به نامه رزمندگان اختصاص دادم... حتی وقتی این مقطع را می خواندم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و خودم را کنترل می کردم تا گریه نکنم. وقتی این صحبت ها از تلویزیون پخش شد، باز هم حاج قاسم و حاج عماد تحت تاثیر این پاسخ، به شدت گریه کردند.

در ادامه این مستند، سخنان حاج قاسم سلیمانی درباره این نامه پخش شد که می گفت: سخنان سیدحسن نصرالله در تجلیل از ایستادگی یارانش و قدردانی از رزمندگان شبیه به سخنان امام حسین(ع) در شب عاشورا بود... نامه رزمندگانی که در محاصره یا در خط مقدم جبهه یا زیر آتش دشمن بودند خطاب به سیدحسن، نامه عجیبی بود و وقتی نامه قرائت می شد عماد (مغنیه) که خودش برنامه ریز بود، با صدای بلند می گریست و من ندیدم کسی این نامه را بشنود و نگرید... و از آن مهم تر، جواب سیدحسن بود...


برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 27 مرداد 1401 - 16:30:21