مقاومت انفرادی و وحدت؛ دو دستاورد مهم جنگ 3 روزه اخیر غزه

جمعه 21 مرداد 1401 - 11:49:16
مقاومت انفرادی و وحدت؛ دو دستاورد مهم جنگ 3 روزه اخیر غزه

تهران - الکوثر : جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه چند دستاورد مهم داشته، اما از دید رهبر معظم انقلاب، اثبات قدرت بازدارندگی جهاد اسلامی فلسطین و همچنین وحدت گروه‌های مقاومت دو دستاوردی است که اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم صهیونیستی از ۵ اوت حمله جدید علیه باریکه غزه را آغاز کرد که این حمله 3 روز ادامه داشت. این حمله هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای فلسطینی‌هایی پیامدهایی داشته است، اما پیامدهای راهبردی آن اهمیت بیشتری دارد. یکی از پیامدهای مهم جنگ سه روزه اخیر این بود که نشان داد جنبش جهاد اسلامی به‌ تنهایی توانسته است مواضع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و از خود دفاع کند. جهاد اسلامی فلسطین پذیرش آتش‌بس را به آزادی «خلیل عواوده» از رهبران ارشد خود مشروط کرد و رژیم صهیونیستی نیز مجبور به پذیرش آن شد.

این وضعیت نشان می‌دهد که بازدارندگی مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که ارتش این رژیم مجبور است برای پایان دادن به جنگی که خود آغاز کرد شروط مقاومت را بپذیرد. در همین راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به این موضوع اشاره و عنوان کردند: «شما ثابت کردید که هر بخش از مجموعه‌ی مقاومت، به‌تنهایی هم می‌تواند بینی دشمن را به خاک بساید.»

یکی از اهداف مهم دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن مواضع جهاد اسلامی فلسطین این بود که میان جهاد اسلامی و حماس تفرقه ایجاد کند. رژیم صهیونیستی در این جنگ مواضع حماس را مورد هدف قرار نداد و صرفاً جهاد اسلامی فلسطین را هدف قرار داد. این رژیم امیدوار بود که میان حماس و جهاد اسلامی فلسطین شکاف ایجاد کند، اما هم‌زمان با آغاز جنگ، حماس ضمن پی بردن به این تاکتیک رژیم اشغالگر، حمایت از جهاد اسلامی را در دستور کار قرار داد و مقامات و بدنه جنبش حماس، به رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ هشدار دادند. همین هشدار و نگرانی بابت انسجام بیشتر گروه‌های مقاومت فلسطینی یکی از دلایل تمایل رژیم اشغالگر برای کوتاه بودن جنگ است.

جنبش حماس، جنگ اخیر را جنگ علیه غزه عنوان و در فاصله اندکی پس از شروع جنگ در بیانیه‌ای تأکید کرد: «مقاومت فلسطین در برابر تجاوز یکپارچه بوده و بهای این حمله را برای کابینه لاپید و گانتز افزایش خواهد داد. آنچه روی داد تجاوز به غزه بوده و نیت اشغالگر را آشکار می‌سازد.» زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در نامه به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: «ما این درگیری‌ها را «وحدة الساحات» (اتحاد میدان‌ها) نامیدیم تا بر اتحاد ملت‌مان در برابر دشمنی تأکید کنیم که با تمام قدرت و توطئه‌هایش سعی بر نابودی این اتحاد دارد.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به نامه النخاله، یادآوری کردند: «شما با پیوند زدن مجاهدت در غزه با کرانه و دیگر نیروهای مقاومت با حمایت‌شان از حرکت جهاد، توانستید یکپارچگی جهاد ملت فلسطین را به رُخ دشمن خبیث و خدعه‌گر بکشید.» در واقع، منظور رهبر معظم انقلاب از دشمن خبیث و خدعه‌گر، طرح رژیم صهیونیستی برای تفرقه و شکاف میان حماس و جهاد اسلامی فلسطین است.

به طور کلی جنگ 3 روزه اخیر و به خصوص کوتاه بودن آن ثابت کرد دشمن صهیونیستی با وجود تبلیغات گسترده، توان ورود به جنگ‌های طولانی مدت را ندارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 21 مرداد 1401 - 11:49:8

پربازدیدها