واکنش ایران به اتهام زنی و داستان سرایی جدید آمریکا / تحلیل

پنج شنبه 20 مرداد 1401 - 14:28:0
واکنش ایران به اتهام زنی و داستان سرایی جدید آمریکا / تحلیل

تهران - الکوثر : ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به داستان سرایی جدید مقامات قضایی آمریکا، نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک هشدار داد‌.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات قضایی آمریکا در تداوم اتهام زنی‌های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران هراسانه، در یک داستان سرایی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح کرده‌اند.

کنعانی افزود: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا مرتکب شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
وبگاه خبری «آکسیوس»نیز مدعی شده که وزارت دادگستری آمریکا به «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق این کشور گفته که او دومین هدف توطئه‌ ادعایی مطرح شده از سوی این وزارتخانه، بعد از جان بولتون مشاور  امنیت ملی اسبق کاخ سفید بوده است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بعد از صدور این بیانیه مدعی شد: «دولت بایدن بر سر محافظت از همه آمریکایی‌ها در برابر تهدیدهای خشونت و تروریسم مصالحه به خرج نخواهد داد.»

به نظر می رسد آمریکا که اکنون در قبال مواضع محکم و قاطع ایران در مذاکرات لغو تحریم ها در وین در موضعی انفعالی قرار گرفته است برای گریز از وضعیت کنونی و نیز تشدید جنگ رسانه ای و تبلیغاتی علیه ایران ، به  اتهام زنی های بی اساس و نیز داستان سرایی در باره تلاش ایران برای حذف فیزیکی مقامات درگیر در ترور ناجوانمردانه و غیر قانونی سردار شهید سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روآورده است.
بر اساس سابقه رفتارهای آمریکا قابل پیش‌بینی بود که واشنگتن، با توجه به آنکه از یک طرف حاضر به تضمین منافع ملت ایران در مذاکرات لغو تحریم ها نیست و از طرف دیگر گزینه‌ جایگزینی برای برجام ندارد، طبق عادت دیرینه خود به فضاسازی و تلاش برای فشار روانی بر ایران روی بیاورد. بیانیه وزارت دادگستری آمریکا درباره طرح اتهام علیه یک شهروند ایران را در همین راستا می‌توان ارزیابی کرد. این نکته شایان توجه است که واشنگتن در ماه‌های گذشته هر بار احساس کرده در وضعیت بن‌بست قرار گرفته، از طریق اقداماتی مشابه تلاش کرده ضعف خود در قبال ایران را جبران کند.

تهران بارها اعلام کرده که انتقام اقدام جنایت کارانه آمریکا در تور شیهد سلیمانی ویاران وی در دوره زمامداری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را خواهد گرفت .از جمله این اقدامات حمله موشکی کوبنده علیه پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق چند روز پس از ترو شهید سلیمانی بود که تهران شجاعانه مسئولیت آن را برعهده گرفت و دولت ترامپ نیز به رغم تهدیدات شدید علیه ایران ، هیچ اقدامی در راستای مقاله با این حمله موثر موشکی صورت نداد.

 کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اتهام زنی جدید واشنگتن می گوید: بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.


 

آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 20 مرداد 1401 - 14:16:14