گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و فواد حسین

جمعه 14 مرداد 1401 - 14:26:0
گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و فواد حسین

تهران - الکوثر : حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و فواد حسین وزیر خارجه عراق درباره برخی موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، امیرعبداللهیان در این تماس از تلاش‌های وزیر امورخارجه عراق در کمک به برگزاری حج تمتع اخیر زوار ایرانی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این تماس سرنوشت یک هموطن ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان را پیگیری و خواستار انتقال پیام برای آزادی وی شد.

امیرعبداللهیان در ادامه با توجه به وجود آتش سوزی در مناطق نیزار جنوب عراق که به دلیل گرمای شدید و خشکسالی منطقه رخ داده است، تاکید کرد: متاسفانه دود ناشی از آتش سوزی نیزارهای عراق، مناطق مسکونی دشت آزادگان استان خوزستان را تحت تاثیر جدی قرار داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک مشترک برای مهار فوری این آتش است.

فواد حسین وزیر خارجه عراق آمادگی و موافقت دولت عراق برای اقدام مشترک دو کشور در مهار آتش نیزارهای واقع در اراضی عراق را حسب هماهنگی کمیساران مرزی اعلام داشت.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت مذاکرات در حال انجام وین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به ریاست علی باقری جهت ادامه مذاکرات رفع تحریم وارد وین پایتخت اتریش شده است.

مذاکرات با محوریت رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ضد جمهوری اسلامی ایران، به دلیل ابتکارهای تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده، اما تعلل دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


جمعه 14 مرداد 1401 - 14:6:57

پربازدیدها