انتقاد رئیس قوه قضائیه ایران از مدعیان حقوق بشر

چهار شنبه 12 مرداد 1401 - 11:48:0
انتقاد رئیس قوه قضائیه ایران از مدعیان حقوق بشر

تهران - الکوثر : حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه در مراسم اعطای هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با انتقاد از عملکرد مدعیان حقوق بشر گفت: مدعیان دروغگوی حقوق بشری غرب حتی تعریف درستی از بشر ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محسنی اژه ای با اشاره به تاریخ مدعیان حقوق بشر غربی در چند  قرن گذشته گفت: آنها با بهانه‌های مختلف در گوشه و کنار دنیا مرتکب جنایت متعدد شدند؛ در الجزایر و کشورهای آفریقایی، هند، فلسطین چه کردند و در عراق و یمن هم جنایات آنها ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه غاصبان صهیونیست زمین‌های فلسطینیان را گرفتند و آنها را اسیر کرده و به اردوگاه بردند؛ متجاوزان به مردم مظلوم یمن نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه با کمک غربی‌ها آنها را محاصره می‌کنند، افزود: در چنین شرایطی  مدعیان دروغگوی حقوق بشر کشورهای مستقل و حامی حقوق بشر را  تحت سخت‌ترین فشارها قرار می دهند.

انتقاد محسنی اژه ای از مدعیان غربی حقوق بشر با توجه به سابقه حقوق بشری فاجعه بار کشورهای استعمار گر غربی در چند قرن اخیر و نیز جنایات آمریکا به عنوان سردمدار غرب در سطح جهانی به ویژه حمله به افغانستان و عراق معنا پیدا می کند. قدرت های استعماری مانند بریتانیا و فرانسه تا قبل از استقلال هند و الجزایر مرتکب جنایات فراوانی علیه مردم این مناطق شدند.نکته جالب اینکه لندن و پاریس به رغم این جنایات از همان زمان تاکنون همواره دم از دفاع از حقوق بشر زده و اکنون نیز به همراه واشنگتن در موارد مختلف به محکومیت نقض حقوق بشر در دیگر کشورها به ویژه کشورهای مخالف سلطه غرب می پردازند.

اما در برهه کنونی آمریکا بیشترین اقدامات را در راستای استفاده ابزاری از مساله حقوق بشر برای اعمال فشار به دیگر کشورها صورت می دهد. ایالات متحده به عنوان سردمدار غرب و مدعی  دفاع از آزادی و حقوق انسانی در قامت پلیس جهانی هر ساله گزارش مفصلی در باره وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها منتشر کرده وبه ویژه کشورهای رقیب و دشمن آمریکا را به این بهانه هدف حملات تبلیغاتی و سیاسی قرار دهد.در حالی که آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در سطح جهانی تلقی می شود.  
«آندرانیک میگرانیان»کارشناس سیاسی روسی می گوید : آمریکا بیش از بسیاری از کشورهای جهان حقوق بشر را نقض می کند.سئوال مطرح در این زمینه این است که آمریکا چه امتیاز خاصی برای خود قائل است که خود را به اصطلاح تافته جدا بافته تلقی کرده و اجازه هیچ نوع اظهار نظری رابه دیگران درباره وضعیت حقوق بشری این کشور نمی دهد؟

علیرغم شعارهای مطروحه از جانب دولت آمریکا در زمینه رعایت حقوق بشر و حفاظت ازحقوق و آزادی های فردی و اجتماعی و حقوق شهروندی در این کشور ، عملکرد دولت آمریکا در زمینه مسائل مختلفی مانند برخوردهای خشن و غیر انسانی و تبعیض آمیز با بومیان ، اقلیت ها و سیاه پوستان ،برخوردهای غیر انسانی با پناهجویان از جمله جدا کردن فرزندان از والدین آنها ، خشونت بی حدو حصر پلیس آمریکا با رنگین پوستان ، وضعیت زندانیان، تجاوز به حریم خصوصی و بسیاری موارد دیگر نشاندهنده ادعاهای دروغ واشنگتن در زمینه دفاع از حقوق بشر است.
با بروز همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید-19 اقلیت های نژادی و قومی بیش از پیش صدمه دیده اند. جوامع سیاه‌پوست، لاتین و بومیان آمریکا به طور نامتناسبی توسط همه گیری کرونا آسیب دیده‌اند.
«وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا می گوید: جمعیت آمریکا پنج درصد جمعیت کل دنیا است ، اما 25 درصد زندانی‌های دنیا در زندان‌های این کشور هستند؛ خشونت و ظلم علیه لاتین تبارها، زنان، سیاه‌پوست‌ها و غیره روزانه صورت می‌گیرد اما آمریکا خودش را با رنگ و لعاب به عنوان حافظ و واضع حقوق بشر معرفی می‌کند.

از سوی دیگر واشنگتن کارنامه ای سیاه در خارج از آمریکا با عملیات نظامی و حملات و جنایات جنگی در بسیاری از کشورها مانند ویتنام ، افغانستان ، عراق و سوریه و ایجاد زندان های بدنام مانند زندان گوانتانامو وبرخورد های ضد انسانی و شکنجه متهمان دارد که نشانگر ادعای دروغ آمریکا در زمینه طرفداری از حقوق بشر است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 

جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
از صفحات
دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 

 


چهار شنبه 12 مرداد 1401 - 11:14:5

پربازدیدها