پیام تسلیت امیر قطر به رئیسی درپی وقوع سیل

یک شنبه 9 مرداد 1401 - 11:7:0
پیام تسلیت امیر قطر به رئیسی درپی وقوع سیل

تهران - الکوثر : شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز شنبه در پیامی به "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران، جان باختن تعدادی از مردم ایران را در حادثه سیل روزهای اخیر ، تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در این پیام ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران و خانواده های جان باختگان در سیل روزهای اخیر، برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

"شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی" معاون وزیر خارجه و "شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی" نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز پیام‌های مشابهی را برای مردم  و رئیس جمهوری اسلامی ایران ارسال کردند.

بارش شدید و کم‌سابقه باران در روزهای اخیر در مناطق مختلف ایران، باعث طغیان آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شده است.

بر اثر این سیل تاکنون دستکم 61 شهروند ایرانی، جان خود را از دست داده اند.

هم اکنون مسوولان کشوری، لشکری و مقامات مختلف نظامی ایران برای بررسی وضعیت و برنامه‌ریزی در مناطق سیل زده حضور دارند.

اسکان اضطراری مردم سیل زده از ابتدای ساعات اولیه وقوع سیل آغاز شده است و امدادرسانی با امکانات دولت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و بسیج به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.

ساعاتی پیش "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه سیل زده "مزداران" فیروزکوه، استان تهران، ضمن گفت وگو با مردم، دستورات لازم را برای رسیدگی و برطرف کردن مشکلات اهالی منطقه آسیبب‌دیده صادر کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در پیامی ضمن تسلیت به مصیبت‌دیدگان، از حضور سریع مسئولان و تلاش گروههای امدادی برای کمک به سیل‌زدگان تشکر کردند و ادامه این اقدامات و تلاش‌ها را خواستار شدند.

بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر ایران، در حال حاضر 20 استان، 111 شهرستان و 29 محور مواصلاتی در ایران متاثر از بارش‌های شدید و وقوع سیلاب است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 9 مرداد 1401 - 9:44:33

دسته بندی :