هشدار رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق درباره پیامدهای نشست ریاض

جمعه 24 تیر 1401 - 16:50:0
هشدار رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق درباره پیامدهای نشست ریاض

تهران - الکوثر : رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق با بیان اینکه، نشست ریاض ۴۰ میلیون عراقی را تهدید می کند خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمان عراق برای بررسی این نشست شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا  قرار است  درروزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئیه به ریاض سفر کند و در برنامه‌های این سفر اجلاسی در نظر گرفته شده که در آن شاه سعودی با سران عضو شورای همکاری خلیج فارس و رهبران کشورهای عربی شامل مصر، اردن و عراق نشستی را برگزار می کند. 

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق  درسخنانی اظهارکرد، نیروهای ملی در مجلس نمایندگان عراق باید برای بررسی پیامدهای کنفرانس ریاض که عاملی برای تهدید امنیت ۴۰ میلیون عراقی محسوب می‌شود، جلسه اضطراری برگزار کنند.

المعموری افزود: نشست ریاض دارای دستور کار مشکوکی است که در درجه اول مقاومت، تشکیلات و رهبران آن را در منطقه از جمله عراق هدف قرار می‌دهد، زیرا عراق مخالف طرح آمریکا برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی است.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق تاکید کرد: اتحادیه علمای مسلمان عراق پویشی را برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به مشارکت دولت بغداد در نشست مشکوک ریاض که دستور کار آن بی ثبات کردن مستقیم خاورمیانه و عراق است، آغاز کرده است.

این اظهارات در حالی است که نیروهای مردمی و مقاومتی عراق نسبت به خطر مشارکت دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در نشست ریاض که با حمایت واشنگتن و تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، هشدار داده‌اند ولی دفتر رسانه‌ای الکاظمی طی بیانیه‌ای از مشارکت وی در نشست هفته آینده ریاض  خبر داد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 24 تیر 1401 - 13:7:4

دسته بندی :