حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه "های تک" سوریه

جمعه 3 تیر 1401 - 16:12:0
حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه "های تک" سوریه

تهران - الکوثر : هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی "های تک" با حضور شرکت هایی از ۲۰ کشور جهان و ۱۵ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر دمشق آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، با آغاز جنگ و تجاوز بر سوریه، رفته رفته، حوزه های مختلف زیرساخت های کشور سوریه با خسارت های بسیار زیادی مواجه شد به گونه ای که این جنگ صدها میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته است.

ارتباطات و مخابرات نیز به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ها در بخش نرم افزاری و سخت افزاری سوریه با خسارت های بیشماری در جنگ تحمیلی به این کشور مواجه شد.

اکنون که آرامش و امنیت نسبی مدتی است در حال گسترده شدن در سطح کشور سوریه و به ویژه دمشق است، زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های ارتباطات و فناوری در حال پیشرفت و ترمیم می باشد و برگزاری نمایشگاه "های تک" نیز می تواند به سرعت بخشیدن به ترمیم خسارت های ناشی از جنگ موثر باشد.

نمایشگاه بین‌المللی تخصصی مخابرات، کامپیوتر و الکترونیک، (Syria HiTech) با هدف آشنایی و معرفی مطرح‌ترین برندهای حوزه کامپیوتر، الکترونیک و مخابرات عصر پنجشنبه در دمشق پایتخت سوریه آغاز به کار کرد.

«ایاد الخطیب» وزیر فناوری و تکنولوژی سوریه روز جمعه در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای آگاهی از آخرین تکنولوژی های موجود در بخش ارتباطات و اطلاعات در کشورهای عربی و جهانی است.

«مهدی سبحانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان ۲۵ درصد شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند شرکت های ایرانی هستند،گفت: ایران در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده تبادل تجربیات با کشور سوریه است.

در نمایشگاه  "های تک"، که تا ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲ (ششم تیرماه جاری) ادامه خواهد داشت،بازدیدکنندگان با آخرین تحولات در زمینه انفورماتیک، اینترنت، رایانه و ارتباطات آینده همراه با نمایش برخی از دستاوردها و نوآوری‌های صنعت جهانی آشنا می شوند.

در این دوره از نمایشگاه "های تک" سوریه، ۱۸۰ برند داخلی و بین المللی از ۲۰ کشور جهان حضور دارند که ۱۵ شرکت ایرانی نیز در کنار سایر شرکت ها حاضر اقدام به ارایه تولیدات و محصولات خود نموده اند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 3 تیر 1401 - 16:6:30